Korszerű mérőhajóval térképezi fel a Duna medrét az Országos Vízügyi Főigazgatóság
Az uniós forrásból vásárolt és a héten szolgálatba állt Garda hivatott arra, hogy teljes egészében feltérképezze legnagyobb folyónk, a Duna medrét
Az új hajót a legmodernebb többsugaras mérőműszerekkel, szonárokkal szerelték fel, ezzel biztosítva, hogy minél pontosabb adatokat nyerjenek a mérés során. A szonárok segítségével a jövőben a szakemberek teljes mederképet kaphatnak. A Gardát, ami az Országos Vízügyi Főigazgatóság kötelékében végzi a mérési munkálatokat, a héten avatták fel.
A hajó méretéhez képest szép nagy munkaterület van rajta, így ha nincs mérés akkor akár a kis hajózási jeleket is tudja kezelni a Garda mérőhajó.
Az alumínium hajótest a tender rövidsége miatt Lengyelországban, Gdansk mellett készült egy alu hajókra specializálódott hajógyárban
A Garda hajótestét a Hajógyári szigeten működő Wiking Yacht Club útmutatása szerint gyártották. A motort, a műszereket és minden tartozék felszerelését és a hajó üzembeállítását a magyar cég végezte.
Hodács Levente a Wiking mérnöke tájékoztatta a HAJOZAS.HU portált a hajó adatairól:
- Hossz: 7 m
- Szélesség: 2,5 m
- Merülés: 80 cm
- Motor: Mercury F200 XL SeaPro (3.4l, V6, benzin, digitális gázkaros)
- Maximális sebesség: 60km/h
- Mérési sebesség: 8-14 km/h
- Férőhely: 6 személyes, szolgálati célú munkahajó
Fontosabb felszerelések:
- ECDIS térképmegjelenítő
- VHF rádió
- AIS
- dízel állófűtés
- klíma
- inverter, 230V partiáram
- nyitható “partraszálló” orr
- Lowrance HDS-7 a hajó saját mélységmérője (mérőrendszeren túl)
- Harbeck BT3500 M-ECO utánfutó