Le kellett volna foglani a Viking Sygin szállodahajót Magyar György ügyvéd szerint
Ilyen súlyos, halálos tömegszerencsétlenségben érintett jármű nem megy sehova. Itt kellett volna maradnia, amíg le nem zajlik az összes vizsgálat
– mondta a 168 Órának Magyar György, majd hozzátette: egy „egyszerű” közlekedési balesetnél is sokáig helyszínelnek, nem hogy egy ilyen mértékű katasztrófa esetében.
Minden büntetőeljárás alapja a teljes körű, szakszerű nyomrögzítés. Ebben az esetben a nyomoknak kell megválaszolni, hogy a Hableány kapitánya hibázott-e, vagy a Viking vétkesen hajtott bele és gyűrte maga alá a Hableányt.
A Viking nevű hajót a büntetőeljárási törvény alapján le kellett volna foglalni, hogy ne nyúlhasson hozzá senki, mint lényeges bizonyítási eszközhöz. A szakértők általában előzetes gyorsszemlét szoktak tartani, de itt még nagy valószínűséggel erre sem volt lehetőség az időjárási viszonyok, a műszaki hiányosságok és az idő rövidsége okán – mondta az ügyvéd.
A Korea Times szerint
a magyar kormány tette lehetővé a Viking Sigyn számára, hogy múlt pénteken reggel, új kapitánnyal távozzon arra hivatkozva, hogy a hajóról származó összes bizonyítékot összegyűjtötték.
A szállodahajó ukrán kapitányát, Jurij C.-t vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó veszélyeztetése miatt hallgatták ki és vették őrizetbe, majd a bíróság egy hónapra elrendelte az előzetes letartóztatását. A határozat szerint a férfi óvadék ellenében szabadulhat, és Budapest területén nyomkövetővel a lábán mozoghat. Az óvadék lehetősége ellen az ügyészség fellebbezett, ezért kerül másodfokra az ügy tárgyalása.
A gyanúsítás arra épül, hogy a Viking személyzetének fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableány személyzetével, ám a navigációs rendszer adatai szerint még csak kísérletet sem tettek a kapcsolatfelvételre, mi több, hangjelzést sem adtak le.
Torsten Hagen, a svájci tulajdonban lévő Viking River Cruises elnöke szerdán közleményben fejezte ki részvétét a dunai hajóbaleset minden érintettjének.