Kétirányú elektromos töltőrendszer fejlesztés a brit marinák számára

Elvárás a kikötőkben a kedvtelési célú elektromos hajók töltésének jó megoldása

Az elektromos meghajtású hajókra való átállással Európában és Észak-Amerikában a marinákban fokozatosan fejlesztik a töltési infrastruktúrát. A Marine Trade News szerint az Egyesült Királyság kormánya megbízta az Aqua superPower céget egy olyan konzorcium vezetésével, amelynek feladata a kikötői kétirányú hajótöltő rendszer kialakítása az elektromos kishajók számára.

A kétirányú töltési rendszerben a kikötőben álló hajók akkumulátorai segítik az energiatárolást, így az újratöltéshez hajók mindig kedvezményes árú, például éjszakai áramot használhatnak, illetve az áramellátás rákapcsolható például egyenetlenül töltő napelemparkra is.

A kétirányú töltési rendszer fő előnye,

hogy képes hozzáférni és tárolni a zöldebb energiát későbbi felhasználás céljából. A virtuális bunkerezés lehetővé teszi az elektromos hajók akkumulátorainak aggregálását, amelyek ebben a rendszerben energiatárolási és hálózattámogatási szolgáltatásokat nyújtanak, amikor azokat nem használják meghajtásra. A technológia nem teljesen új, autók elektromos töltésére kifejlesztett állomásokon már alkalmaznak ilyen megoldást.

A rendszer fejlesztésének munkájában a fő kihívásokat a hálózati csatlakozások megfizethetősége, a magas tőkeköltségek és az akkumulátorok állapota jelenti.

A VBEV projektben (Virtual Bunkering for Electric Vessels) az Aqua superPower az intelligens energiatechnológiákkal foglalkozó vállalat, az Indra, valamint független, alacsony károsanyag-kibocsátással foglalkozó közlekedési szakértők, a Cenex és a Plymouth Egyetem közös fejlesztői munkáját hangolja össze.

wia-elektromos-jacht-wiayacht-balaton-magyar-formatervezesi-dij-hajozashu

A Balatonon is szaporodnak az elektromos hajók és gyakran gondot jelent a nem rájuk méretezett elektromos hálózat a mólókon

Az Aqua superPower szerint a céljuk az, hogy használható, könnyen telepíthető megoldásokat dolgozzanak ki. Az elektromos hajók támogassák a töltési infrastruktúrát anélkül, hogy költséges hálózati korszerűsítésre lenne szükség, virtuális villamosenergia-bunkerszolgáltatással, menedzselt akkumulátor-kondicionálási támogatással. Egy ilyen jól működő rendszer a hajótulajdonosok számára bevételszerzési lehetőséget is jelenthet.

Mike Schooling az Indra technológiai igazgatója szerint “ez fantasztikus lehetőség, hogy kidolgozzuk és bemutassuk a kétirányú töltésben rejlő lehetőségeket a hajózásban is. A hajókat lényegében mobil akkumulátortároló egységekké alakítva tudunk így egyszerre pénzt megtakarítani, csökkenteni a környezetszennyezést.”

A konzorcium megvalósíthatósági tanulmányt készít, hogy meghatározza a kétirányú töltési infrastruktúra kiépítésének pénzügyi, műszaki és működési feltételeit. A tanulmány vizsgálni fogja a környezeti előnyöket is.

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!