Ismét elakadt egy hajó a Szuezi-csatornában – ezúttal sikerült gyorsan felszabadítani az utat

Majdnem ugyanott, mint az Ever Given

Augusztus 31-én délután 5 órakor (UTC) egy 250 méter hosszú tankhajó a Szaud-Arábiába tartó Affinity V. fordult keresztbe és akadt el a Szuezi-csatornában csaknem ugyanott, mint ahol márciusban az Evergreen társaság Ever Given nevű 400 méteres konténerszállítója elzárta a forgalom elől az utat.

A tanker állítólag a kormányművének meghibásodása miatt vált irányíthatatlanná. 10,6 csomós sebességgel haladva egyre jobban keresztbe fordulva sodródott, amíg teljesen keresztbe állva meg nem akadt mindkét vége. A Twitteren ITT megtekinthető John Scott-Railton animációja az esetről. Szerencsére az Affinity V. nem maradt olyan sokáig így, nem zárta el olyan hosszú időre a hajóutat, sikerült öt óra alatt vontatókkal megmozdítani.

Az Affinity V-öt az elakadása után öt órával kiszabadították. Csak hat hajónak kellett várakoznia az eset miatt. Fotó: Suez Canal Authority

Nem csak azért lehetett könnyebben kiszabadítani a két part közötti megszorult helyzetéből a tankert, mert kisebb hajó, mint az Ever Given, de nem is volt megrakva. Portugáliából hajózott vissza a Közel-Keletre csak ballasztvízzel feltöltve, amit nyilván könnyebb eltávolítani, és ezzel a hajó merülését csökkenteni, mint konténerek százait.

Mindenesetre riasztó figyelmeztetés az újabb baleset. Márciusban amikor az Ever Given egy hétre lezárta a csatorna forgalmát, annak komoly negatív hatása volt a világkereskedelemre. Azóta a világgazdasági helyzet általában sokkal rosszabb, nem hiányzik még egy komoly csatorna zárás!

Gibraltárban az OS35-ből olaj került a vízbe

Tegnap, szeptember elsején írtunk a Gibraltárnál egy folyékony gázt szállító hajóval való ütközésben megsérült és a sekély vízben megfeneklett teherhajóról az OS 35-ösről. Akkor azt írtuk, hogy a környezetszennyezés veszélye kicsi, bár a hajó az acélrakománya mellett 400 tonna gázolajat is szállított. Sajnos ennek átszivattyúzása közben léket kapott az egyik tartály és olaj került a tengerbe. Szerencsére a mentést végzők erre felkészülve már korábban olajfogó kordont telepítettek a vízre a hajó köré, így a nagymértékű szennyezést sikerült elkerülni.

Az OS 35-ből kifolyt gázolaj

Búváregységek sikeresen szigetelték a tartályt és a gázolaj kiszivattyúzása a hajóból folytatódhat. Ehhez a hajó saját eszközeit használják. A művelet 50 órát vesz igénybe.

 

 

 

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!