A Barcolana félbeszakadt
1700-ból 81 befutó
Nemrégiben a Boden-tavi Rund um tókerülőn a szél elállása miatt alig néhány hajó futott be a célba. Vasárnap a népszerű Barcolánán viszont az erős szél miatt kellett megszakítani a versenyt a legtöbb kategóriában.
Az Adria északi felén már péntek óta erős bóra fújt, szombaton is kevesen vitorláztak Triesztnél. A rendezők gyengülésre számítottak vasárnap, de az csak a reggeli órákban történt meg. A 10 óra 30-as rajthoz már bő 25 csomós alapszél várta a versenyzőket óriási kihagyásokkal, majd lórúgásnak beillő erősödésekkel. A rendezők a négy legkisebb kategória hajóit már a rajtra sem engedték oda.
11 óra 23 perckor pályarövidítést rendeltek el a 3. pályajelhez, amely a 14 tengeri mérföldes pályán 9,2 mérföldnél volt. Ám ide is már csak a öt legnagyobb kategória (Mega Yacht, Super Maxi, Max, valamint a 0. és 1. osztály) 81 hajója érkezhetett meg, mert a többieknek a szél erősödése miatt 11 óra 54 perckor lefújták a versenyt.
Hiábavaló utazás volt
A két magyar egység közül a Code 10-es hajó legalább részt vett, Vincze Gábor viszont hiába utaztatta el Triesztbe a klasszikus 22-es Binnenjolléját, vízre sem szállhattak. A hajót Oroszlán Péter kormányozta volna és Lillik Ákos tette meg még velük a hiábavaló utat.
A Code 10-essel magyar részről az építő Code Yachts képviseletében Scharf Máté és Kerényi Tamás vitorlázott a hatfős csapatban. A hajót a Tokióban 470-esben olimpiai ötödik helyet elért Tina Mrak kormányozta. A versenyből nem lett semmi, de hazafelé 22 csomós tempóval is vitorláztak!
20 csomó feletti tempóban a verseny lefújása után a part felé menetben a Code 10-essel
A Code 10-esel vitorlázó Scharf Máté mesélt az idei Barcolanáról:
“Ahhoz képest, hogy az elején egy kötélcsiga törése miatt leszakadt a viharfokkunk és a szerelés miatt késéssel indultunk, egész jól álltunk a rajt után egy órával. Utolértük a mezőnyt és folyamatosan mentünk előre.
A rajtnál 25 csomós alapszél volt és erre jöttek 35-39-es ráfújások. Viszont iszonyúan lyukas volt a szél, azaz egy-egy nagy nyomás után olykor leállt 5-10 csomósra. Érdekes volt a rendezés. A legkisebbeket és a klasszikusokat a rajthoz sem engedték ki. Mi mentünk aztán egyszer csak lefújták a versenyt. Nem motoros jött zászlóval, hanem e-mailt küldtek! Viszont legalább egy nagyon jót verettünk hazafelé. Alap-orrvitorlával és kettes reffre kurtított grósszal 130 fokra vitorlázva mentünk 22 csomót.”