A Fastnet Race francia párja a Drheam Cup

Vasárnap rajtolt és a mezőny nagy többsége már célba is ért a francia DRHEAM Cupon, a Francia Offshore Racing Nagydíjon

A versenyt 2016-ban Jacques CIivilise hozta létre, azzal a céllal, hogy egy olyan amatőrök és profik számára egyaránt elérhető nagy nyílt tengeri vitorlás versenyt teremtsen a francia nyílt kategóriájú hajók részére, amely majd jelentőségében eléri a legismertebb, legalább 600 tengeri mérföldes páyán futó offshore versenyek, a Fastnet Race, a Sydney Hobart vagy Middle Sea Race színvonalát

Ezt a cél az is szolgálja például, hogy a páratlan években megrendezésre kerülő Fastnet Race-hez képest DRHEAM Cupot a páros években futják. Idén, a negyedik ilyen versenyen 11 kategóriában 119 egység rajtolt a versenye. Az eredetileg tervezett három helyett kétféle pályán futottak a versenyző hajók.

Nyitott a verseny amatőrök, profik és mindenféle felállású csapatok számára

Illetve nagy hangsúlyt fektetnek a kísérő rendszvények és társadalmi események színvonalára, hogy biztosítsák a résztvevők versenyen kívüli szórakozását és persze felkeltség a nyilvánosság figyelmét. A Drheam-Cup idén negyedik alkalommal kerül megrendezésre, és három különböző pályát kínál Cherbourg-en-Cotentin és La Trinité-sur-Mer között. Az idei 119 elrajtolt hajóval a versenynek sikerült megerősítenie pozícióját az offshore versenyeken

A verseny ötlete Jacques Civilise-nek, a Renault egykori innovációs program menedzserének köszönhetően, aki lelkes amatőr versenyző is: „50 évig versenyeztem, de a korom előrehaladtával [most 76 éves], úgy döntöttem, hogy abbahagyom. Hogy elfoglaljam magam, szerepet ketresve a vitorlázás világában elemezni kezdtem a létező versenyeket. Úgy értékeltem, hogy Franciaország élelnjáró az óceáni és földkerülő eseményekben – Vendée Globe, Route du Rhum, Transat Jacques Vabre -, de szükségünk lenne egy olyan nagy, 600 tengeri mérföld körüli pályán futandó offshore versenyre, mint a Fastnet Race, a Sydney Hobart vagy Middle Sea Race.”

2015 elején Jacques Civilise Drheam-Cup néven bemutatta elképzeléseit a Francia Vitorlás Szövetségnek. A verseny neve egy betűszó (DRHEAM : Développement des Relations Humaines et Applications Management). Jean-Pierre Champion elnök fogadtatása kedvező volt: “Minden nyáron beleilleszthető egy ilyen esemény a versenynaptárba.” Így kezdődött.

2016 augusztusában 40 hajó versenyzett La Trinité-sur-Mer és Roscoff között. Két évvel később már majdnem kétszer annyi (76) hajó indult útnak La Trinité-ből, de ezúttal Cherbourgba érkeztek. A részvételi arány azért is növekedett, mert a Drheam-Cup a Route du Rhum-Destination Guadeloupe kvalifikációs versenyévé vált.

2020-ban pedig már anélkül, hogy kvalifikációs verseny lett volna 96 hajós mezőny állt rajthoz, ami azt jelentette, hogy a verseny gyökeret vert.”

Nagy támogató: Cherbourg-en-Cotentin

A verseny erős szövetségesre talált Cherbourg-en-Cotentinben, abban az agglomerációban, amely a Cotentin alprefektúra körüli öt város egyesüléséből született 2016 elején. „Cherbourgban mindig is hagyománya volt a vitorlás versenyeknek, különösen a Solitaire du Figaronak” – magyarázza Benoît Arrivé polgármester. „Amikor 2016-ban létrehoztuk az új várost, fel akartuk gyorsítani a folyamatot, hogy Cherbourg-en Cotentint olyan jelentős vitorláskikötővé tegyük.” Cherbourg lett a Fastnet Race célkikötője (2021 és 2023).

Galéria

„Ma nagyjából a nap 24 órájában dolgozom a versenyen, hétvégék nélkül, néha szinte éjszaka nélkül. – mondja Jacques Civilise.  2024-ben leszek 78 éves, gondolnom kell a jövőre és dolgozom a szervezőcsapat megerősítésén.

Lehet-e egykor majd a Fastnet Race-szel egyenrangú?

Vajon az esemény a páros években egyenértékűvé válhat-e a páratlan években megrendezésre kerülő Fastnet Race-el? Jelenleg a Drheam Cup még nincs feleakkora sem és elsősorban francia csapatok versenyeznek csak. 11 kategóriában 119 hajó versenyzett és közülük csak tíz futott külföldi lobogó alatt. Egyetlen brit csapat vitorlázott. Vagyis jelenleg még a Drheam Cup igen messze van a Fastnet Race-től.

Ám a versenyt szervező Jacques Civilise kitartóan optimista: “Még óvatos becsléssel is azt mondom, hogy elvileg nincs határ. Ha több hajót kell fogadnunk, rajtunk múlik, hogy megoldást találjunk. Nem vagyunk Port-La-Forêt vagy Lorient szintjén, de tudjuk, hogy azok a helyek mennyire telítettek. Remélem, hogy egyre több vitorlázót és hajót fogunk vonzani ide Cherbourg-en-Cotentinbe.”

A verseny honlapja




Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!