fa-nandor-spirit-of-hungary-vendee-globe-rajt-start-les-sables-dolonne-2016-vitorlazas5-sailing-hajozashu

Fa Nándor Vendée Globe összefoglaló

“Az aspiráns hajók nagyon látványosan elléptek tőlünk. Tudtuk, hogy ez az Ő zónájuk lesz, erre tervezték, hegyezték őket, mégsem esik jól látni ekkora különbséget.”

Az aspiráns hajók nagyon látványosan elléptek tőlünk. Tudtuk, hogy ez az Ő zónájuk lesz, erre tervezték, hegyezték őket, mégsem esik jól látni ekkora különbséget. Itt most minden kijön. A súlykülönbségek, a vitorlázat különbségei, és persze mint legfontosabb, az uszonyok.

Alex Thomson (Hugo Boss), aki köztudottan kedveli és érzi ezt a rohanást, korábban 18 cs-s átlagot tudott itt, most 20 – 22-t mennek. Tudom, messze van még a befutó, de azért ez jelzés értékû.

alex-thomson-hugo-boss-racing-vendee-globe-2016-sailing-vitorlazas-hajozashu

Fotó: Alex Thomson Racing Facebook

A PRB, Riou teljesítménye figyelemre méltó, neki nincs uszonya, vagyis van, olyan, mint az enyém, hagyományos, mégis lépést tud tartani az újakkal, a leggyorsabbakkal. Ehhez másfajta kockázatokat kell vállalni és Vincent vállalta.

prb-vincent-riou-vendee-globe-2016-sailing-vitorlazas-hajozashu

Fotó: B. Stichelbaut / PRB


Nekem nyilván a magam pályájára kell figyelnem, a saját céljaim elérése a fő szempont, és jól haladok.

Voltak apró meteo-taktikai hibáim, de nem alapvető és nem is voltak egyértelmû helyzetek. Viszont jól haladunk, minden okom megvan a bizakodásra.

Az első meleg nap után a tegnapi nem volt igazán vetkőztető. Nem néztem a hőmérőt, volt más feladat is, de főleg délután, jól esett a két réteg. Ma ismét meleg van, az egy réteg is kezd sok lenni, pedig még délelőtt van.

Bárhogy is szeretnék, nem tudok változtatni a vitorlázaton. Az egyetlen növelés az lenne, ha felhúznám az A2-t, de az kockázatos, pont a felső határán fúj, de többnyire fölötte. Megszoktam a 16 cs fölötti meneteket és ahhoz képest, most csak 13 cs körül poroszkálunk.

Reggelim egy pohár tejeskávé volt egy nagy szelet Gelencsér féle briossal, rajta megylekvár.

Felragasztottam egy fekete csíkot a térképasztalom sarkára, emlékezésképpen az éppen egy éve Párizsban történt borzalmas merénylet áldozatainak emlékére. Itt zsongnak a fejemben mindazok a gondolatok, amiket az emlék kivált. Éppen óceánon voltam akkor is, de ez nem változtat semmin. Nagyon megvisel mindig, amikor oktalan támadás ér ártatlanokat. Van ennek egy szintje, ami már nem múlik el nyom nélkül. Szeptember 11, november 13 ilyenek, de sajnos hosszan lehetne sorolni még a dátumokat.

fa-nandor-spirit-of-hungary-soh-vendee-globe-rajt-start-les-sables-dolonne-2016-vitorlazas5-sailing-hajozashu

Fotó: Vincent Curutchet / DPPI / Vendée Globe

Magam előtt látom, ahogy nyakkendős, okos emberek, légkondicionált irodákban ötletelnek arról, hogyan lehet a világot mégiscsak arra terelni, amerre az nem akarózik menni.

Van az a szint, ahol már minden eszköz megengedett. Megengedett? Persze mindez a szürke szférában, mert nem képzelhetjük, hogy a fehér szféra ilyeneket kitaláljon.

Muszáj letöltenem egy új széltérképet, mert a tegnapi szerint a Zöldfoki szigetek alatt nagyon gyenge szellők lesznek. Hátha a friss modell mást lát arra felé. Letöltöttem, és sajnos ugyanazt mutatja, mint az előző, tehát fel kell készülnöm a gyengébb szelekre.

Egyelőre úgy néz ki, hogy az élmezőny már nem akar nyugatabbra menni. Nyílegyenesen megcélozták az egyenlítőt a 27°W környékén és úgy néz ki az előrejelzés, hogy át is lehet törni. Nekem az még legalább négy nap, de akkor sem néz ki rosszabbul. A modellek szerint hosszan összeérnek a K-i szelek, nincs közöttük jelentősnek látszó zavartszeles sáv. De jó lenne!

Megkóstoltam az első Sodebó által nekünk gyártott liofilizált ételt. Csirkemell darabkák rizses, zöldséges köretben és jelentem finom és kiadós!!!

Poz: nov. 13. 16:30 UTC, 20° 02,2′ N, 023° 09,9′ W, minden rendben.

Forrás: Spirit of Hungary 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!