Gyűlnek a hajók, készülnek a versenyzők a Vendée Globe-ra

Pezseg az élet az IMOCA 60-asok körül

A 2021-ben célba ért 9. Vendée Globe szóló földkerülő, minden eddiginél szorosabb versengést hozott és soha még ilyen sok hajónak nem sikerült teljesíteni a távot. Hiszen 8 hajó is célba ért a mezőny élén 24 órán belül. 33 indulóból 25-en rendben célba értek. Ez a mezőny 76 százaléka, holott az első nyolc versenyen ez az arány 54 százalékos volt. Ennek is köszönhetően óriási volt az érdeklődés és kiemelkedő a médiafigyelem. Vagyis most könnyebb támogatókat találni a részvételhez, mint korábban.

Ugyanakkor a versenyrendezőség először korlátozza is a indulók számát. Maximum 40 hajó állhat rajthoz 2024 novemberében. Jelenleg 38 versenyzőnek már megvan a hajója, de összességében legalább ötven, ha nem több szólóvitorlázó törekszik arra, hogy részt vehessen. Az újonnan épített hajókkal nevezők helye biztos, a többiek között pedig a rajtig terjedő időszak kijelölt IMOCA 60 versenyein lehet gyűjteni a mérföldeket, és azok száma dönt majd a negyvenbe kerülésről.

Vízre szállt a svájci Alan Roura hajója a Hublot

A svájci szólóvitorlázó 17. helyen ért célba 2021-ben és 12. lett 2017-ben a Vendée Globe-on. Legutóbbi hajóját (Le Fabrique) a kínai  Jingkun Xu szerezte meg 1,1 millió euróért és átkeresztelte China Dream-re. Roura pedig új IMOCA 60-ast vásárolt az új főszponzorával, a Hublot-val a háta mögött.

Új festéssel az egykori Hugo Boss, most már Hublot néven – Fotó: Vincent Curutchet / Hublot Sailing Team

Ismerős a hajó?

Nem véletlen, mert ez Alex Thomsonnak a legutóbbi versenyen pórul járt hajója a Hugo Boss volt, amely VPLP tervei alapján 2019-ben épült a Carrington Boats műhelyében. Nem babonás, aki megveszi, mert a Hublot sok csalódást okozott a korábbi gazdájának. Kílsérülés és a tőkesúly elvesztése miatt kiállni kényszerült a 2019-es Transat Jacques Vabre versenyből, majd megadta magát a Vendée Globe-on is.

Conrad Colman megvette a V & B-Mayenne-t

Fa Nándor versenyzőtársa volta Spirit of Hungaryn a Barcelona World Race kétszemélyes földkerülőn, majd Nándi üldözője a 2016-17-es 8. Vendée Globe-on, amelyet egy árbócvesztés után nagyon keserves küzdelemmel tudott befejezni és célba érni. Azóta is küzdött, kereste a szponzorokat, támogatókat, hogy újra ott lehessen a rajtvonalon.

Most bejelentette, hogy megvásárolta a V & B-Mayenne nevű IMOCA 60-ast, amellyel legutóbb Maxime Sorel vitorlázott és az elsőhöz képest alig több, mint két napnyi hátránnyal a 10. helyen végzett. Conrad a hajót a Bernard Gallay kétszeres Vendée Globe résztvevő (1992-ben kiállt, 2000-2001-ben 8.) hajókereskedő cégének közvetítésével vásárolta meg. A Bernard Gallay Yacht Brokerage honlapján a hajó utolsó eladási ára 895 ezer Euró volt.

A hajó három kudarcos Vendée Globe után a negyediken megbízhatóan és jől teljesített. Fotó – Jean-Marie Liot

A V & B-Mayenne  nagyon kalandos életű IMOCA 60-as. 2007-ben épült a VPLP és Guillaume Verdier tervei alapján. Kito de Pavant vitorlázta Groupe Bel néven. 2008-ban a Vendée Globe 4. versenynapján kidőlt az árbóca. 2012-ben két nappal a rajt után állt ki egy ütközés után. Ezután Armel Triponhoz került, aki For Humble Heroes néven vitorlázta és 4. lett vele a Route du Rhumon. A 2016-ban rajtolt Vendée Globe-on Thomas Ruayant vitorlázta és a verseny 44. napján állt ki. Hivatalosan egy azonosítatlan tárggyal ütközve tört szinte ketté az árbóca előtt, és Ruyant éppen hogy be tudott vele vitorlázni egy ausztrál kikötőbe.  Ezután újra rendbe hozták és megerősítették. Joan Mulloy vitorlázott vele Kilcullen Team Ireland néven, majd 2019-ben került Maxime Sorelhez, aki nagyszerűen vitorlázott a hagyományos uszonyos hajóval a 2020-21-es Vendée Globe-on.

Ruji



 

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!