Kik a Wild Joe ellenfelei?

Felezett mezőnyben

Ma délben elrajtoltak a hajók, köztük Józsa Márton csapata is a hatvanlábas Wild Joe fedélzetén. 2019-ben több, mint száz induló özül az abszolút sorrendben 4. helyen ért célba a magyar hajó. Most a járványhelyzet miatt érthetően a szokottnál szűkebb mezőny vitorlázik a Földközi-tenger legjelentősebb offshore versenyén.

A fő ellenfelek bemutatása talán segítségére lehet azoknak, akik figyelemmel kísérik majd a verseny alakulását. A verseny állása élőben figyelhető grafikus nyomkövető révén a  verseny honapján itt: TRACKER

Mivel a gyors hajók rajtolnak később, még eltart egy ideig rajt után, mire kitisztul a kép, hogy kik alkotják az élmezőnyt.

A Wild Joe csapattal Máltára utazott Gémesi Jóka is, aki eddig is folyamatosan tette fel a remek saját készítésű videóit a csapat Facebook oldalára és persze mi is majd rendszeresen beszámolunk a történésekről.

Készülődés a versenyre – készítette Gémesi Jóka

Az utolsó edzésünkön is szerencsésen friss szelünk volt a Rolex Middle Sea Race rajtja előtt, 25 csomóval is pattogott a 60 lábas Wild Joe a máltai vizeken. A verseny hivatalos tv stábja is elkísért minket a rohanásra, optika nem maradt szárazon. A versenyre az előrejelzés eddig nagyon kedvezőtlen, de várjuk a legfrissebb jelentést és bízunk a jobb szélben. Sajnos 4 napos menetre is kell készülnünk a Szicíliát megkerülő megmérettetésen, benne trükkös szakaszokkal, kérdéses áramlatokkal. Ennek megfelelően készítette elő az élelmezést Király Csaba grinder-főszakács is: 170 liter víz, 150 db csoki, 96 db gyümölcs, 36 db szendvics, 40 db űrhajós kaja, 48 db gyorsleves amit viszünk magunkkal. A hajó és a legénység a mai munka után teljesen felkészítve várja a holnapi 12 órás rajtot. Szurkoljatok nekünk, de főleg annak, hogy legyen több szél és ne a tenger közepén nőjünk fel! Igyekszünk minél többször bejelentkezni a napi meló mellett, reméljük marad erő és térerő hozzá.Video by Jóka Gémesi.Infiniti Yachts Dynamic Stability Systems Doyle SailsSamsung

Közzétette: Wild Joe – 2020. október 16., péntek

Sajnos az előrejelzések gyenge szeleket ígérnek. Ez nem azért baj, mert a verseny így akár négynaposra is elhúzódhat a magyar csapatnak, hanem a Wild Joe-nak, amely erős szélben a DSS szárnyak segítségével extrém sebességre képes a gyenge szél nem annyira kedvező.

A Wild Joe az IRC Class 1 és az ORC 1 osztályokban versenyez, de természetesen a legérdekesebb nyilván az abszolútban mutatott produkciójuk.

Még egy kedvezőtlen hír: az új-zélandi Stu Bannatyne, a világ egyik egsikeresebb offshore versenyzője, aki tavaly tavasz óta rendszeresen a Wild Joe csapatát erősítette, most a tervekkel ellenben nincs a fedélzeten. Természetesen a Covid-19 körüli utazási korlátozások tették lehetetlenné, hogy Máltára utazzon.

Többtestűek

Nem ellenfelek, de a nyomkövetőn közülük néhány az élmezőnyben, sőt várhatóan legelől lesz látható. Hat darab többtestű hajó is versenyez, többségük jelentősen gyorsabb az egytestűeknél. A hajók nevei: Maserati, Ultim Emotion, Primonial, Mana, Shockwave és Asia.

A 80 lábas Ultime Emotion

A legnagyobb közülük az egyedi építésű 80 lábas francia Ultim Emotion trimarán (egykor Gitana II.) Antoine Rabaste vezetésével. A legnevesebb az olasz Maserati Multi 70-es, Giovanni Soldini foileres trimaránja. Őket sebessségpotenciálban a  MOD 70-es Mana követi, majd a 65 lábas ausztrál trimarán a Shockwave, 50 láb hosszú kéttestű a Primonial (StockoPrime) következik. Nem lesz az élmezőnyben a társaságból a leginkább túraverzió Asia, amely egy Outremer 55-ös.

 

A fő ellenfél egytestű hajók

2019-ben Józsa Mártonék végig nagy viadalban voltak az akkor lengyel legénységgel versenyző Marten 72-essel az Aragonnal, amelyet végül sikerült megelőzni. Idén holland színekben versenyez a hajó.

Az Aragon

Két Volvo 70-es is ott van az ellenfelek között. Az E1  francia rajtszámmal vitorlázik, a skippere ezen a versenyen Rafal Sawicki.

Az I Love Poland VOR70-es előnyszáma 1,644 – A tíz lábbal rövidebb Wild Joe-é 1.498

A nevéből is nyilvánvalóan lengyel csapat hajtja az I love Poland nevű VOR 70-estKonrad Lipski vezetésével.

Sisi

Náluk fiatalabb és igen kalandos életű hajó az osztrák Volvo 65-ös.

A Sisi

A Sisi – The Austrian Ocean Race Project név az egykori Vestast takarja, azt a hajót, amellyel a Team Vestas Wind 2014-ben a Volvo Ocean Race-en az Indiai-óceánon Mauritius közelében navigációs hiba után 19 csomós sebességgel úgy futott zátonyra, hogy a hajónak szinte a teljes feneke leszakadt. Nagy nehézségek árán visszajuttatták a roncsot születési helyére az olasz gyártóműhelybe, ahol újjáépítették és még az európai zárófutamokra vissza is állt.

A Sisi múltja – a Vestas Wind zátonyon 2014 decemberében

Az öthajós IRC 1. osztályt ezzel az idei beszűkült mezőnyű versenyben ki is merítettük, de van még legalább két olyan hajó az IRC 2. osztáályban, amelyik versenyképes ellenfele lehet a Wild Joe-nak.

IRC 2-es ellenfelek

Az olasz Freccia Rossa TP52-es fedélzetén orosz csapat vitorlázik Viktor Jakimenko vezetésével.

Az 54 lábas francia Teasing Machine Eric de Turkhem hajója, aki általában kiemelkedő profikból alkotott csapatával rendre ott van a Sydne-HObart és a fastnet Race versenyeken is. A 2017-ben épült NMYD 54 típusú hajó az előnyszáma alapján a TP52-essel hasonló sebességpotenciállal bír, vagyis jó vitorlázással komoly ellenfél lehet a WIld Joe számára.

És még mellettük is megbújhatnak a mezőnyben gyors hajók….

Ruji 






Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!