Le kellett vágni a Hugo Boss tőkesúlyát
A hajó megmentése a cél
Miután november 3-án délelőtt a Transat Jacques Vabre versenyen résztvevő Hugo Boss brit IMOCA 60-as 25 csomós tempónál ütközött egy azonosítatlan víz alatt úszó tárggyal, a versenyzők – Alex Thomson és Neal McDonald – hosszasan küszködtek a hajó stabilizálásán. Az első hírek arról szóltak, hogy sikerült biztosítaniuk a tőkesúlyt, amelyet az ütés után csak a kílt billentő hidraulika dugattyúja tartott a hajóban. Azt tervezték, hogy némi pihenés után a gyenge szelet és a nyugodt tengerjárást kihasználva lassan a Kanári-szigetekre vitorláznak.
Ez a terv azonban kútba esett, és a hajó biztonsága érdekében kénytelenek voltak megszabadulni a tőkesúlytól. Nagyjából százötvenezer Euró merült el az Atlanti-óceánban… De még mindig inkább legyen ennyi a veszteség, mint elveszteni az egész hajót.
Ross Daniel az Alex Thomson Racing technikai igazgatója számolt be a helyzetről: “Amíg Alexék pihentek, alaposan kielemeztük a lehetőségeinket, és arra a következtetésre jutottunk, hogy a hajónak az a legveszélyesebb, ha a sérült tőkesúly ebben az instabil helyzetben marad. Spontán leszakadása estén komoly károkat okozhatott volna a hajótestben. Ezért Alex és Neal a parti csapat részletes útmutatása alapján megszabadult a tőkesúlytól. “
Az új cél a Zöldfoki-szigetek elérése
“Feltöltötték a vízballaszt-tartályokat és mindkét foilt maximálisan kiengedték, hogy a hajót stabil helyzetben tartsák. A pozíciójuk és az időjárási előrejelzések alapján úgy döntöttük, az a legbiztonságosabb megoldás, ha a sérült hajóval lassan, óvatosan a Zöldfoki-szigetekre mennek.”
Céljuk eléréséhez a jelen helyzetüktől 800 tengeri mérföldet kell hajózniuk. Bár a Kanári-szigetekhez sokkal közelebb vannak, az északkeleti passzátszél a Zöldfoki-szigetek felé haladásban segíti őket a legjobban. Várhatóan mindvégig ez fog fújni nekik egyenletesen és a sérült hajójukkal baj nélkül elérhetik ott a biztonságos kikötőt.
Ruji