Makai Gábor győzött a FlexFleet Klasszikus Szóló tókerülő versenyen

Hárman három percen belül a célban

Rendkívül izgalmas verseny lehetett a Tihanyi Hajós Egylet által megrendezet FlexFleet klasszikus Sóló tókerülő.

Végig gyenge, mérsékelt szélben, ám éjjel a ragyogó telihold fényével megvilágított gyönyörű Balatonon vesenyzet az 58 szólóvitorlázó. Pontosabban a fele mezőny még javában vitorlázik. Szombaton háromnegyed tizenegyig 22 versenyző ért célba. Az utolsó két hajó még nem érte el a keszhelyi pályajelet. Nekik valószinűleg bezárul a kapu, a célvonal, mielőtt még odaérnének, hiszen a pálya teljesítésére kiírt limitidő 36 óra.

A győzelmet nagy küzdeleben Makai Gábor szerezte meg a Narvál nevű Pauger 26-ossal. Hajnali 4 óra 49 erckor érkezet meg a célvonalra a ihany – Balatonalmádi – Keszthely – Tihany pályát teljesítve. A 8 méteres nyílt osztályban versenyző, tipikusan egykezes (bár hogy miért nevezük így azt a versenyzési formát, amihez olykor a versenyző két keze is kevés, azt nem tudom…) vitorlázásra fejlesztett vitorlással, amelyet a kápolnásnyéki Pauger Carbon műhelyben Paulovits Dénes és Kárpáti Balázs tervei alapján építettek.

Nem láttam, nem kérdeztem, de látatlanban is el tudom képzelni milyen idegtépő utolsó mérföld lehetett hajnali 3 és 4 óra között, amikor az éllovasnak a nyugati medence szeléből érkezve egyszerre kelet megküzdeni az üldözőivel és a Tihanyi-félsziget takarásával, az ottani hektikus szelekkel. HIszen a célvonal a THE mólótól északkeletre van.

4óra 52 perc, célban az első három

Az első mögött három percen belül futott be a két üldöző, ami gyenge szélben egy legaláb  120 kilométeres pályán nagyon kis távolság.

Második lett Juhász György a Kolibrivel. A Déry Attila által tervezett és a Flaar műhelyben épülő 8 méteres hajó is sikertípus a balatoni egykezes versenyeken.

Harmadik pedig Huber Péter Lél lett a Passionnel. Előtte különösen le a kalappal, hiszen egy Melges 24-essel nevezett be a 8 méteres osztályba. Vagyis rövidebb vízvonalú, kisebb hajóval vitézkedett a spéci 8-asok között!

A mögöttük további tíz perccel érkezők: Sárközy András (segítek: Maugli egy Code 8-assal), majd Fazekas László a becenevét viselő Fazékkal (Flaar 26) Hatodik lett Szamosi Viktor a Déli Széllel (szintén Code 8) és heedikként érkezett célba a Yardstick kategóriákba nevezettek közül a leggyorsabb, a Number One-nal vitorlázó Héjja Marcell.

Őket legalább akkora dícséret illeti, mint az előttük célba futottakat, hiszen az első kettőnél kevésbé spéci hajókkal vitorláztak.

Nagyszerű vitorlás teljesítmények

Pontosan 58 darab. Mindenki előtt le a kalappal, akik vállalkoztak arra, hogy egyedül vitorlázva versenyben megkerülik a Balatont!

Az élményről, a verseny és a Balaton csodájáról már áradoztam eleget az előző cikkben. Viszont láttam a versenyző hajókat. A spéci nyolcasok mellett a kasszikusokat, köztük Európa 30-asoka, a Sudarakat, és abszolút túrahajókat. a többiekhez képest térdig érő vitorlázattal.  Ez egy technikai sport. Higgye el nyugodtan mindenki, hogy az akár időn túl érkezők is ezen a versenyen ugyanolyan kemény vitorlásteljesítményt tettek és tesznek le az asztalra, mint az elsők!

Ruji

Részletes végeredmény majd a THE honlapjánTHE honlapján és facebook oldalán lesz olvasható az össze hajó célba érkezése után.




Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!