Ocean Race 2023 – Fordulóponthoz ért a verseny a második szakaszon

A doldrums után és a Szent Heléna magasnyomás közelében

Az Ocean Race második szakaszán – a Zöldfoki-szigetektől Fokvárosig – már csak az öt IMOCA 60-as versenyez.  A rajt után az északkeleti passzátszélben ötödik helyen vitorlázott az ezen a szakaszon Robert Stanjek által vezetett Guyot Environement – Team Europe. A mezőny legöregebb hajója. Még 2016-ban ismertük meg Hugo Boss néven. Vele a 2016-17-es Vendée Globe-on Alex Thomson úgy lett szűken második, hogy a verseny kétharmadát a Fokváros magasságában letört jobb oldali emelőszárnya nélkül kellett megtennie. Sérüléséig az ép hajóval fölényesen vezetett.

Persze azóta sok idő telt el, hat-hét év a mai rohamosan fejlődő hajóépítés mellett sok idő. A Guyot ellenfelei mind újabb és modernebb foilerek, potenciálisan gyorsabbak.

Ám Ralf Stanjek csapata, a soraikban tudva Sébastien Simont, akit Stanjek ezen a szakaszon már a szélfordulók mesteri kihasználójának nevezett, egy nagy húzással az élre ugrott. A többieknél korábban fordultak délre és teljesen más ponton, keletebbre húzott vonalon vonalon érkeztek be a doldrumsba, az egyenlítői zavart szelek zónájába, mint a többiek. Ott aztán mindenki meglepetésére szinte akadálytalanul törtek dél felé, míg tőlük nyugatabbra az ellenfelek minden mérföldért megszenvedtek.

Kommentár nélküli felvételek az Ocean Race 2. szakaszáról

A Guyot Environement elsőként csípte el a déli féltekén a délkeleti passzátszelet és napokon keresztül egyértelmű éllovasként vitorlázott a többiek előtt.

A lendületük tegnap, február 2-án délután tört meg, miközben tőlük nyugatra a többiek, a Biotherm, a Holzim-PRB, az 11th Hour Racing és valamelyest lemaradva a helyettes kapitánnyal vitorlázó Team Malizia hozzájuk képest jól haladt. Stanjekéket már a St. Helen High, a Szent Heléna szigetek magasságában terjeszkedő magasnyomású övezetből egy északra kinyuló kis zavart okozó rendszer fogta meg.

Február 3-án délután még ők vezetik az eredménylistát, de csak azért, mert közelebb vitorláznak a tőlük is keletre húzott ideális útvonalhoz képest. Az ellenfelek nyugati pozíciója meteotaktikai szempontból sokkal ígéretesebb. Nem lehet meglepő, ha a következő napokban kikerülik a Guyot Environement – Team Europe-ot. Akár mind a négyen, még a kissé már lemaradt Team Malizia is. Igaz a várakozásokat még felülírhatja, a hol kiterjedő, hol összezsugorodó, hol pedig kisebb anticiklon buborékokra széteső St. Helen High, amely viszont jelenleg nagyon erős és egybefüggő. Emiatt igyekeznek a versenyzők még nyugatabbra, közel a brazil partokhoz, ahol azt remélik, hogy jó szélben kerülhetik meg az anticiklon kiterjedt, szélcsendes belső részeit.

A mezőny a második szakaszon a tizedik versenynapon félúton túl jár a nagyjából háromezer mérföldnyire lévő fokvárosi célhoz képest. A következő két -három napban sok kérdésre választ kaphatunk, és jelentős változások következhetnek a sorrendben.

Ruji

A verseny nyomkövetős térképe







Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!