Phil Sharp részére épül az újabb IMOCA 60-as a Pauger Carbon műhelyében

Szűk határidőre kell elkészülni

Decemberben kezdődött el egy újabb IMOCA 60-as építése a Pauger Carbon kápolnásnyéki műhelyében Paulovits Dénes vezetésével. A korábbiakhoz hasonlóan ez a hajó is a francia Black Pepper Yachts megrendelésére készül. Az új hajóval az ismert brit óceáni vitorlázó Phil Sharp vesz részt az IMOCA Global Series versenysorozaton. Természetesen a fő célja a 2024-es Vendée Globe-on való indulás. A kvalifikáció teljesítéséhez az új hajónak rohamtempóben kell megépülni, mert a rajtjog megszerzéséhez Sharpnak utolsó lehetőségként 2023 őszén mindenképp részt kell vennie az új hajóval a november 22-én a Transat Jacques Vabre után rajtóló Retour á la Base 2023 elnevezésű szóló transzatlanti versenyen.

A Pauger Carbon a Black Pepper számára elkészíti a teljes karbon kompozit hajótestet, ahogy ez történt korábban a legutóbbi versenyen már részt vett L’Occitane en Provance (jelenleg Bureau Vallée V.) nevű hajó, illetve Samantha Davies 2022 őszén vízre szállt új IMOCA 60-asa az Innovatives Coeur esetében is. A hajó összeszerelését, befejezését a Black Pepper végzi nantes-i műhelyében.

Michel de Franssú a Black Pepper Yachts tulajdonosa és vezetője és Phil Sharp a Pauger műhelyben épülő hajóban

Ha Phil Sharpnak sikerül a kvalifikáció, akkor már három Kápolnásnyéken épült IMOCA 60-as lesz a 2024 novemberében rajtoló Vendée Globe mezőnyben, illetve amennyiben Denis Van Weynbergh-nek is sikerül megteremtenie a részvételének feltételeit, akkor még Fa Nándor egykori – szintén javarészt a Pauger által épített – Spirit of Hungary-je is ott lehet negyedikként a mezőnyben.

Phil Sharp és az Oceanslab

Phil Sharp ismert, sikeres óceáni szólóvitorlázó, számos nagy verseny győztese, dobogósa, a Class 40 osztály kétszeres világbajnoka, aki különböző kategóriákban három alkalommal vitorlás sebességi csúcsot is döntött. Sikeres volt a MiniTransat és a Figaro osztályokban is. Decemberben járt a Pauger műhelyben és a látottak, hallottak után nagyon elégedetten távozott.

A hajó névadó szponzora az Oceanslab a saját cége , miközben a projektet futattó Black Pepper Yachts részben társtulajdonos is marad .

Az OCEANSLAB lesz az első hidrogén-elektromos rendszerrel szerelt versenyhajó

A hajóban konkrétan lesz egy cseppfolyós hidrogén tartály, amelyből a hajó zéró károsanyag-kibocsátású energiarendszere az áramot nyeri. Ez az Oceanslab által fejlesztett technológia mind a kereskedelmi, mind a szabadidős hajók számára elérhető. Phil Sharp szerint: „A fosszilis tüzelőanyag-alapú energiarendszerek felváltása a megújuló energia megoldásokkal  elengedhetetlen lépés nemcsak a mi sportunkban, hanem a tengerhajózás egészében is. Azért vitorlázom, hogy versenyeket nyerjek, de mindenekelőtt azért, hogy bebizonyítsam, a legújabb tiszta technológiák használatával károsanyag-kibocsátás nélkül is nyerhetünk.”

Ez esetben is a szokott felállásban készül a hajó: Sam Manuard, Black Pepper és a Pauger Carbon együttműködésével

Sam Manuard a L’Occitanne en Provance (Black Pepper – Pauger) IMOCA 60-assal rendesen felkavarta a vizet a 2020-21-es Vendée Globe földkerülőn. Bár Armel Tripon kezdeti hajósérülések és vitorlás taktikai hibák miatt csak 11. lett a versenyben, a hajó mégis megmutatta a benne rejlő sebességpotenciált. Ezt bizonyítja, hogy azóta más tervezők is azonnal átvették a Manurd által bevezett kerek, hasas hajóorrot, a scow-bow-t. Sam Manuard a Paugernél azóta elkészült és készülő újabb hajókon kívül Jeremie Beyou új Charaljának is a tervezője.

A három Manuard – Black Pepper – Pauger Carbon IMOCA 60-as, amellyekkel Louis Burton, Samantha Davies és Phil Sharp indulnak a 2024-es Vendée Globe-on

A Michel de Franssú vezette francia Black Pepper Yachts és a Pauger Carbon között immár évek óta kitűnő együttműködés zajlik. Épült Kápolnásnyéken a francia cég számára a három IMOCA 60-ason kívül még (szintén Manuard-tervezésű) Maxi 72-es is, de hatvanlábas Performance Cruiserek és egyéb kisebb vitorlások is.

A három IMOCA 60-as ugyan testvérhajó, és a fő vonalaik azonosak, de mindegyik különbözik is a másiktól. A hajóorr formájában, a tőkesúly pozíciójában és egyébb kisebb külső változtatásoknak köszönhetően. Természetesen a belső szerkezeti elemek is folyamatosan fejlesztettek. A  Paugernél elkészülő karbon kompozit testeket a Black Pepper szerelvényezi és építi be a motort, az elektromos és vízrendszert, illetve építi be az IMOCA-osztályban egységesen kötelező, egyetlen cégtől beszerezhető rudazatot és tőkesúlyt, illetve a kormányok mellett szinte mindegyik hajóban egyedi speciális emelőszárnyakat.





Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!