jegtoro-xi-szerbia-dalya-duna-jegtorohajo-jegzajlas-szechenyi-hajozashu

A Jégtörő hajók továbbra is Dálya térségében

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

A Jégtörő XI. továbbra is biztosítja a Dálya térségében megnyitott jégtorlaszban a jég torlódásmentes levezetését a megnyitott csatorna fenntartásával.

A jégtörési tevékenysége, a szakasz bejárását az aktuális jég- és nautikai viszonyoknak megfelelően legalább naponta,  de amennyiben a műszaki irányító a helyzetet úgy ítéli meg, akár naponta kétszer is elvégzik.

A Jégtörő VII. és a Széchenyi a Vukovár alatti Duna szakaszon végzi tevékenységét, a szerb-magyar szerződés értelmében.


A hajópár egy nyomon haladva ma délelőtt 10 órakor elérte Belgrádot. Két komoly jégtorlaszon törték át magukat, a döngölők ismét folyamatosan dolgoztak. Mielőtt a jégtorlódás megbontását a torlasz alvízi szélétől megkezdik, a hajópár leellenőrzi a Pancsováig tartó szakaszt, hogy kiderüljön, ott mekkora a jégborítás, rá lehet-e engedni a Belgrád feletti torlaszról a jeget.

Az elmúlt napokban a jégtorlasz visszaduzzasztó hatásának következtében Gombosnál erősen áradni kezdett a folyó.

jegtoro-hajo-szechenyi-szerbia-duna-jegzajlas-jegtorohajo-omit-hajozashu-szurdok

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

A Duna gombosi szelvényében a jégbeállás okozta vízszintemelkedés január 13-án kezdődött, ekkor 30 cm volt a vízszint.

duna-szerbia-jegzajlas-jegtoro-szechenyi-belgrad-jegtoro-vii-hajozashu

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

A maximális vízállás 18-án este, 283 cm volt. Az ezt követő apadás hatására ma reggelre (napi 20-25 cm-es apadási ütem mellett) 83 cm-t mértek, tehát a jégtörésnek köszönhetően a vízállás jelentősen csökkent.


A Jégtörő VII. és a Széchenyi a magyar-szerb szerződés értelmében folytatja munkáját a Vukovár alatti Duna szakaszon. A hajópár a torlaszok megbontását azok alá hajózva, az alvíz felől végzi. A hajó tegnap az 1206-os és az 1189-es fkm között haladt, helyenként jégtorlaszokat bontott meg döngölő üzemmódban.

jegtoro-hajo-szechenyi-szerbia-duna-jegzajlas-jegtorohajo-omit-hajozashu-omit

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

Az Országos Műszaki Irányító Törzs a hajók jégtörési tevékenységét az aktuális jég- és nautikai viszonyoknak, valamint más, a munkavégzést befolyásoló környezeti körülményeknek a figyelembevételével folyamatosan végzett helyzetelemzés eredményének megfelelően határozza meg.

jegtoro-hajo-szechenyi-szerbia-duna-jegzajlas-jegtorohajo-omit-hajozashu-jegfal

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!