Az innováció evolúciója a szövőszéktől a hajómotorig
A Magyar Suzuki Zrt. hajómotoros üzletága sajtótájékoztató keretében mutatta be Budapesten a márka legújabb innovatív technológiai megoldásait.
A Suzuki Magyarországon elsősorban az Esztergomban gyártott gépkocsik kapcsán ismert, a vállalat azonban innovatív, megbízható megoldásainak és termékeinek köszönhetően az autók és motorkerékpárok mellett a hajómotorok gyártásában és értékesítésében is kiemelkedő eredményeket tudhat magáénak. A márka élen jár a hajómotorok gyártásában, a négyütemű Suzuki hajómotorok technológiája és teljesítménye pedig nemzetközi szakmai elismertségnek örvend. A Suzuki a japán és a thaiföldi gyáraiban 2014-ig összesen 3 millió hajómotort gyártott.
A Suzuki hajómotorjait a világon egyedülálló módon, eddig nyolc innovációs díjjal tüntették ki a négyütemű külmotorok kategóriájában.
Legutóbb, a sajtótájékoztatón is kiállított DF350A 350 lóerős V6-os, négyütemű hajómotor nyerte el az IBEX nemzetközi hajóépítő kiállítás és konferencia innovációs díját. A kitüntetés a DF350A hajómotor által felvonultatott csúcstechnológiákat és a két hajócsavaros rendszerét ismerte el, melynek köszönhetően a hajómotor egyedülálló teljesítményleadást és iránystabilitást biztosít.
Részletes technikai adatok a motorról IDE KATTINTVA
A vállalat mérnökei maguk is lelkes hajósok, akik szakértelmükkel mind arra törekednek, hogy az üzemanyag-hatékony, fejlett technológián alapuló hajómotorokat a tökélyre fejlesszék.
A Suzuki Motor Corporation egyik friss fejlesztése például a Suzuki Diagnostic System Mobile (SDSM). Ez olyan ingyenes okostelefon-alkalmazás, amelynek segítségével a felhasználók költséghatékony módon, gyorsan és egyszerűen lekérdezhetik a hajómotorok adatait, ha bármi gondjuk adódna, így a szakszerviz is felkészülten, a megfelelő szerszámokkal, alkatrészekkel érkezik a javításra, karbantartásra.
A Suzuki hajómotoros üzletág regionális szereplő és első a hajómotor-értékesítés magyarországi piacán
Hazánkban 1999-ben kezdte el a hajómotorok értékesítését a Magyar Suzuki Zrt., ma pedig már vezető pozíciót foglal el a piacon.
2017-ben jelenleg a hajómotor eladások 48 százalékos piaci részesedését tudhatja magáénak a márka (a Data House Kft. piaci adatszolgáltatása szerint). A hazai termékkínálatban egyébként a 2.5 lóerős kismotoroktól kezdve a 350 lóerős hajómotorig összesen 77 hajómotor modell érhető el.
A 10 lóerő feletti hajómotorok értékesítését támogatandó, a Merkantil Bank Zrt. működik közre a hajómotor-finanszírozási konstrukciójával a vállalat partnereként.
„Hajómotorjaink minden kategóriában ugyanazt a minőséget nyújtják ügyfeleinknek. Modelljeinket a kis karbantartásigény, alacsony fenntartási költségek, innovatív technológia mellett a hosszú élettartam és kimagasló megbízhatóság, valamint erős teljesítmény jellemzi” – nyilatkozott a főbb termékelőnyökről Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója.
A Magyar Suzuki hajómotor üzletága kiemelkedő teljesítményének köszönhetően regionális szerepet is betölt a közép-kelet-európai térségben, mivel idén ősztől hazánkból irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket.
A belföldi tendereken elért eredményeink is rendkívül inspirálók: a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányságnak idén új hajómotor flottát szállíthattunk. – tette hozzá Tóth Péter.
A Magyar Suzuki Zrt. stratégiai partneri megállapodást kötött az egyedi innovációs megoldásairól ismert magyar FLAAR hajóépítő céggel.
A partnerség keretében a Flaar többek között mérnöki háttérrel támogatja a Suzukit, illetve a tendereken és kiállításokon együttműködésben vesznek részt.
Az innováció evolúciója a szövőszéktől a hajómotorig
Michio Suzuki 1909-ben alkotta meg első termékét, egy pedálhajtású szövőgépet, majd 1920-ban megalapította a Suzuki Loom Manufacturing nevű céget. Évek kitartó munkája, szorgalma és úttörő szemléletmódja vezette Suzukit a szövőszékek gyártásától egészen a járműiparig.
A Suzukit abban a japán régióban (Enshu) alapították, sok más, azóta is sikeres és világhírű vállalkozással együtt, ahol egy közismert mondás és kezdeményező szellemiség hatja át a mai napig a munkát, ez a „Yaramaika”. A kifejezés annyit tesz: Csináljuk! Kíséreljük meg! A Suzuki Motor Corporation kötelékében ma világszerte 62 652 dolgozó követi ezt a mottót, és ennek is köszönhetően a vállalatcsoport nettó árbevétele mára meghaladta a 25 milliárd eurót.
Legyen szó szövőgépről, autóról, motorkerékpáról vagy hajómotorról, a Suzuki küldetése ugyanaz maradt, mint a kezdetekben, azaz innovatív és könnyen használható, megbízható technológiákat kínálni ügyfeleinknek” – nyilatkozta Abe Yoshinobu, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója.
„Az alapító jelszava a mai napig iránymutatásként szolgál számunkra: bármire vágyjon is az ügyfél, nekünk minden lehetségest meg kell tennünk, hogy megadjuk azt. A kemény munka garantálja a sikert!” – tette hozzá a vállalat vezetője.