berecz-zsombor-rio-sailing-vitorlazas-olimpia-hajozashu

Erős szél volt ma az Olimpián Rióban a 3. napon

Az Olimpia harmadik vitorlás versenynapján 20-22 csomós és frissülő szél fújt 250-260 fokról a Riói Öbölben, vagyis erős, Beaufort skála szerint 5-6-os.

A szörf kategóriákban nem volt futam, így ma csak három magyar vitorlázó szállt vízre.

Berecz Zsombor tegnap a célban, első helyen odaérve tudta meg, hogy kizárták korai rajt miatt, de a parton magabiztosan nyilatkozta, hogy meg tudja ismételni a jó teljesítményt. Hisz magában és rendben van a sebessége is.

Betartotta a szavát! A mai erősebb és egyenletesebb szél nem neki kedvezett, mégis második helyen ért a az első bójához a görög Mitakisz mögött, majd bőszélben megelőzte ellenfelét, és a második pályajelet az élen kerülte!

Sajnos a következő cirkálószakaszon négy helyet is vesztett, amennyire nyomkövetős grafikus közvetítés alapján megítélhető volt, egy a pálya jobb oldalát segítő szélforduló vagy frissülés következtében. (A valódi magyarázat lejjebb Zsombi nyilatkozatában olvasható, mely később lerült a cikkbe.) Bőszélben nem változott a helyzet és az 5. helyen ért célba.

A következő futamról nem működött a 3D közvetítés. A még erősödött és 280 fokra fordult szélben az első bójához 18. helyen érkezett. Innen a célig hat helyet tudott feljebb kapaszkodni és végül a 12-ként fejezte be a futamot.

Ezzel – miután már számolnak egy kiesőt is a négy futamból – jelenleg az összetett lista 11. helyén van. A verseny 10 futamos lesz, amit a legjobb tíznek az Éremfutam zár.

Zsombi a futamok után így nyilatkozott Cserta Gábornak:

„Az első futam elején még nem fújt annyira a szél, és a hullámok is még visszafogottabbak voltak, úgyhogy nagyon jó tempóm volt krajcban. Az első hátszélben sikerült átvennem a vezetést. A második krajcban a hullámok okoztak némi problémát:  az új hajómba egy nagy és egy kis ventil helyett két kis ventilt rendeltem direkt a kis szélre, hogy ne húzzon annyi felesleges vizet, ha ki akarom szívni. Ez most a nagy szélben nem jött jól, mivel lassan folyt ki a hajóból a víz. Mire eltűnt a víz a hajóból benyeltem még egy nagy hullámot – így gyakorlatilag végig vizesen mentem a hajóval, ami nem tett jót a sebességemnek. Ötödik lettem ami egy nagyon jó hely, nem vagyok elkenődve.

A két futam között volt egy kis halasztás, mert nem bírták a bójákat lerakni, úszott a zsűrihajó, bólya is és mindezek mellé fújt 27-30 csomó, úgyhogy nemcsak a versenyrendezők, hanem mi is küzdöttünk az elemekkel.
A második futamban az első tapasztalatait próbáltam felhasználni – nem kellett volna. Mindkét krajcban eléggé jött a jobb oldal. Egy jó lee rajtból egy egész nagyon jó pozícióból   úgy döntöttem, hogy átmegyek a jobb oldalra és azt erőltetem,hát sajnos nem jött. 19. voltam, ráadásul még a krajcbóját is levertem így a legnagyobb pöffben kellett egy 360-as  büntetést csinálnom. Az ott nem volt vicces, majdnem otthagytam a fogamat, de túléltem. A hátszélben lecsorogtam, ott nem volt semmi túlélésre mentünk  a következő krajcban gyakorlatilag kiszakadtak a térdeim úgy lógtam végig, nem tudom, hogy volt-e nálam gyorsabb abban a krajcban, de hogy ott mindent beleadtam az egészen biztos. Több száz métert jöttem fel, és helyezésben is rengeteget, úgyhogy megérte a munka a lógás közben. A krajcbója sajnos szerencsétlenül jött ki, kellett kettő felesleges fordulót csinálnom, majdnem levertem megint a bóját. Hátszélben említésre méltó nem történt, tartottam a helyemet. Ma ezt az 5. és 12. helyet futottam, nagyon élveztem az egész napot, hiszen legalább két éve nem vitorláztam ilyen körülmények között, örülök, élvezetes volt. „

zsombi-rio-sailing-vitorlazas-hajozashu

A két fiatal laseresünknek semmiképp sem kedvezett ez az erős szél, hiszen „kilóhiányban” vannak az idősebb ellenfelekkel szemben, ráadásul ilyenkor a szél is kevésbé „okos”, többet számít a sebesség a kifinomult taktikánál. De mindketten becsülettel helytálltak.

A tegnap futamgyőzelemmel és ötödik hellyel villantó Érdi Mári 26., majd 20. helyen ért célba, és ezzel 17. az összetett listán a 37 hajós mezőnyben. Bőven az önmaga és a szakemberek által célként megfogalmazott elvárásnál előrébb.

Vadnai Benjamin helyezései: 34. és 30. volt a futamaiban. Ezúttal is mindkét alkalommal rosszabbul állt az első bójánál és feljebb küzdötte magát, és jelenleg 28. a 46 hajót számláló Laser Standard mezőnyben.

Ma a szörfösöknek pihenőnapjuk volt.

Holnap augusztus 11-én a lasereseknek nem lesz futam, vagyis Érdi Mári és Vadnai Jonatán pihenhetnek. Berecz Zsomborra két futam vár, amint a szörfösöknek is újra teljes napjuk lesz 3-3 futammal.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!