Elképesztő helikopteres videó a Vendée Globe versenyzőkről

A lenyűgöző képeket, videókat a francia tengerészek segítségével a TF1 televízó munkatársai készítették Armel Le Cléac'h és a brit Alex Thomson versenyzőkről, a Kerguelen-szigetek közelében.

alex-thomson-vendee-globe-marine-nationale-tf1-sailing-vitorlazas-ocean-hajozashu

A vitorlás versenyek 27 éves történetében először, soha nem látott felvételek jelentek meg a Vendée Globe legesélyesebb befutóiról, ahogyan szétzúzzák az óceánt.

A lenyűgöző képeket, videókat a francia tengerészek segítségével a TF1 televízó munkatársai készítették Armel Le Cléac’h és a brit Alex Thomson versenyzőkről, amikor elhaladtak Kerguelen-szigetek közelében.

A forgatás egy francia haditengerészeti helikopterről történt, amely a Déli-óceánon a francia területeken járőrözik. A felvételek –  a versenyben vezető Le Cléac’h-t mutatják Banque Populaire VIII nevű hajóján, valamint a második helyzettet Thomson-t, Hugo Boss nevű hajóján több, 20-25 csomós sebesség közben.

A Kerguelen szigetcsoport az Indiai-óceán déli medencéjének egyik francia fennhatóság alá tartozó szigetcsoportja, a Francia déli és antarktiszi területek része. Távolsága a legközelebbi szárazföldektől, a Heard-szigettől és a McDonald-szigetektől 435 km, a Crozet-szigetektől 1280 km. A szigetvilág a Port-aux-Français kutatóállomáson kívül lakatlan. A déli szélesség 49., a keleti hosszúság 70. fokánál, Ausztráliától mintegy 4000, a dél-afrikai partoktól 3800, az Antarktisztól pedig 2000 kilométerre található.

Az 1989-ben kezdődött Vendée Globe óta ez az első alkalom, hogy a versenyzőket filmre veszik ennyire messze délen. Ez köszönhető a francia haditengerészet, a TF 1 és a Vendée Globe verseny rendezőinek.

szállásfoglalás hotelek wellness ajánlatok utazás szállásvadász

Mindkét kapitány „cutting-edge”típusú 60 láb hosszú versenyhajókkal vitorlázik, melyek speciális szárnyaiknak köszönhetően megemelik a hajótestet, ezzel csökkentve az ellenállást és növelve a sebességet. A 42 éves, Thomson – az egyetlen brit hajóskapitány az induló 29 versenyző között – sérülést szenvedett korábban, mikor egyik szárnya letört egy ismeretelen tárggyal való ütközés során.

25-30 csomós szél, és a tenger állapota tényleg szörnyű volt – nagyon szürke, fagyasztó, így szép figyelemelterelés volt az érkező helikopter,” – mondta Thomson. „A pilóta visszafelé repült, míg csinált néhány felvételt, így azt gondolom ez egy igazán jó dolog és szeretném megköszönni annak, aki megszervezte, hiszen nagy népszerűségnek örvend. Igazán érdekes volt látni az embereket a helikopterből.

ÍME A VIDEÓ!!! 

A Vendée Globe november 6-án kezdődött a francia Les Sables d’Olonne-ban.

A verseny világszerte egyedi és megkerüli a Jóreménység és a Horn-fokot, mielőtt visszatér a kiinduló állomáshoz. Thomson azt mondta nagyon élvezi a harcot Le Cléac’hal, de az is örömmel tölti el, hogy vele közli, ha bármi baj van a fedélzeten.


2006-ban a brit Mike Golding mentette meg Thomson életét a világverseny alatt, miután a hajójáról letört a tőkesúly a Déli-óceánon. „Jó hogy Armel egy óriási iramot diktáló versenyző, ez szükséges ahhoz hogy valaki képes legyen önmagát mérni,” mondta Thomson. „Azt hiszem, ez tesz mindkettőnket gyorsabbá. Valamint, hogy nyilván ott van a biztonság is. Voltam hasonló helyzetben 2006-ban Mike Goldinggal. Letört a hajómról a tőkesúly és mire el kellett hagynom a hajót,

minden hitem Mike-ban volt, aki megfordult, visszajött értem és megmentette az életem.”

szállásfoglalás hotelek wellness ajánlatok utazás szállásvadász

Nyilatkozatok

Jérémie Beyou (Maître CoQ):

„A szél egy kicsit stabilabb, de van néhány probléma a fedélzeten. Megyek megmászni az árcobot, de nem hiszem, hogy ma meg tudom csinálni. Azon felül, még nincs pontos időjárás-előrejelzés, mert a flotta-rendszer nem működik. Most kaptam a viharjelzést a verseny igazgatóitól, úgyhogy megyek is, hogy megelőzzem. Azt nem tudom, hogy lesz-e javulás az időjárásban, hogy megoldjam ezt a problémát. „

Stéphane Le Diraison (Compagnie du Lit-Boulogne Billancourt):

„Rövid idő leforgása alatt mentünk egyik végletből a másikba, a dolgok kezdenek durvulni. Erősödik a szél és a tenger, az ég pedig felhősödik. Jelenleg már 25-30 csomós az Észak- Keleti szél. Nehezen alszok, mert a hajó olyan gyors, hogy hihetetlen mennyiségű zaj van. Az IMOCA típusú hajók zajosak, olyan hangokat adnak, mintha repednének. Egy pár nap múlva hozzászokok.”

Forrás: vendeeglobe.org