Kettévágott hadihajó
Nincs áldozat vagy komoly sérült
A látvány sokkolóbb, mint a következmények. Szörnyen néz ki egy hajó levágott tattal, de szerencsére a Kallisto 27 fős személyzetéből csak ketten sérültek meg könnyebben. A konténerszállítón pedig nincs a hajótesten se sérülés, és a fedélzeten sem történt semmi.
Az ütközés a pireuszi kikötő előtt történt. A körülmények még nem tisztázottak, a görög hatóságok vizsgálatot folytatnak. Az első hírekben közöltekkel ellentétben a teherhajó legénységének kihallgatása után a Maersk Launceston lengyel kapitányát nem tartóztatták le. A hajót üzemeltető német John T. Essberger vállalat teljes együttműködést ígért a görög hatóságoknak.
Mindeddig annyi derült ki a hírekből, hogy a teherhajó a kikötőt elhagyva már 16 csomós sebességgel haladt. A görög parti őrség szerint a hídon lévő navigátor észlelte az ütközés veszélyét és annak elkerülésére még lassítani próbált és kitérő manővert végrehajtani. Sikertelenül.
A műanyagtestű aknászhajó nem süllyedt el
A műanyagtestű hajó az 1980-as években épült a Vosper Thornycroft hajógyárban és HMS Berkeley néven szolgált a brit haditengerészet kötelékében. 2000-2001-ben került át a görög flottába. Építésekor az addig készült legnagyobb műanyagtestű hadihajó volt a világon. Az aknász hajókat általában nem fémből építik, mivel kevésbé sérülékenyek és így egy fémtestű hajónál biztonságosabban dolgozhatnak aknákkal. A műanyag test zajtalanabbul is úszik így kisebb asz esélye annak is, hogy akusztikus aknák felrobbanjanak a közelében.
Mindenestre a Kallisto szerkezete a mellékelt képekből láthatóan jól vizsgázott, hiszen az öreg hadihajó úszóképes maradt. A hajót a sérülése után egy közeli haditengerészeti bázisra vontatták. Úszóképes ugyan, de az első hírek szerint szakértők úgy ítélik meg, hogy a hajó sérülései túl súlyosak és a Kallisto feltehetően nem állítható helyre.