America’s Cup: 3-3 után – 4. versenynap – élő közvetítés

A vasárnapra, a negyedik versenynapra tervezett futamok szél hiányában elmaradtak!

 

Harmadik napon is döntetlen, de érik a változás

Aki a rajtot nyeri, az lesz a futamgyőztes. Ezt a tanulságot lehet levonni az eddig lezajlott hat futamról.

Szombaton az olasz hajó győzött először és azt hihettük, hogy a mérleg nyelve most végre feléjük billenhet. Hiszen most olyan futamon nyerték meg – nem kicsit – a rajt előtti párviadalt, amelyiket a kedvezőtlen helyzetből, a rajtterületre később belépve kezdhettek. Eddig mind a négy futamon az győzött, aki balcsapáson, elsőnek vitorlázhatott be ringbe.

Ráadásul az olasz hajóból ezúttal is sugárzott az önbizalom, a nyugalom, az összeszedettség. A rajtnál a gyenge 8-9 csomós szélben sikerült elérniük, hogy a kicsit kisebb felületű, ezért szárnyaláskor potenciálisan nagyobb sebességre képes lábakon vitorlázó kiwik kiessenek a ritmusból és a hajójuk megüljön a vízen.

Ám ezután, a napi második futamon nem egyszerűen csak visszavágott az Emirates Team New Zealand, hanem most övék lett a lélektani fölény. Ugyanis Peter Burling ezúttal zseniálisan kezdett. Másodikként a rajttelüretre vitorlázva, tehát nehezebb helyzetből indulva szerzett előnyt a rajtra. A pálya jobb oldala felé tartva a Luna Rossa mögött vitorlázva a mozgásukkal elhitették, hogy halzolni fognak, ám visszaforduláskor szakítva az eddig látott koreográfiával amikor az olaszok már manőverben voltak, akkor luvoltak és szél felé fordultak, miközben Spithillék jobbra ejtve a szokott módon váltottak csapást a rajtvonal felé.

A szituáció a szombati élő közvetítés videójában 1 óra 13 perctől látható.

A napi első rajt előtti szituáció, amelyet aztán az olaszok nyertek. A második rajtnál az új-zélandiak változtattak és nyerő taktikát találtak

Korábban ilyenkor a vonal felé tartó viszonylag lassított tempóban az olaszok voltak fölényben. Most is már a jobbcsapásos menetben a rajtvonal felé vitorlázva megvolt a szélalatti helyzetük, csakhogy Burling a korábban szél felé fordulással nagy magasságból futtatva indulhatott a vonal felé és a gyenge szélben könnyedén maradt szárnyra emelkedve. Eközben egy gyengeszeles foltban az élesebb menetre kényszerülő Luna Rossa lelassult és küszködött a rajtvonal felé. Az új-zélandi hajó már a rajtvonalon is nagy előnnyel haladt át, az olaszok pedig elkéstek. Mindennek  eredményeként a 36. America’s Cup edigi legnagyobb távolságú futamgyőzelmét láthattuk az Emirates Teaam New Zealandtől.

Egál, de lélektani fölényben a védők

A hatodik futamon most először az új-zélandi csapat ott és abban verte meg az olasz ellenfelet, ahol azok erősek. A rajt előtti taktikázásban. Peter Burling és csapata összeszedett volt és profin vezetve a Te Rehutait rákényszerítették akaratukat az ellenfélre. Eközben Francesco Bruniék az America’s Cup során első alkalommal szétestek. Először lehetett hallani ideges hangot tőlük a fedélzeti beszélgetésben.

Az állás még mindig egyenlő, de az új-zélandiak először voltak minden téren fölényben. Eddig csak a sebességük hozta a futamgyőzelmeiket, átlagosan jó vitorlás teljesítménnyel, míg taktikailag és hajókezelésben általában az olaszok voltak jobbak. De ezúttal, a hatodik futamon nekik lett brilliáns húzásuk a rajtot megelőző egy percben, ők vitorláztak lenyűgöző szakértelemmel és nyugalommal. Ez óriási lökést is adhat nekik. Illetve kiderül, hogy, milyen erősek lélekben a Luna Rossán vitorlázók, akik eddig legyűrhették magukban a sebességi hátrányuk tudatát. De most nem csak lemaradtak, hanem azért kerültek nagy hátrányba, mert ezúttal nagyot hibáztak is.

Ezek után nem lepődnék meg, ha vasárnap (illetve most már hétfőn…) mindkét futamon az Emirates Team New Zealand diadalmaskodna.

Ruji

 

Élő közvetítés a 4. versenynapról

A 36. America’s Cup 7. futamának rajtja magyar idő szerint hajnali 4 órakor lett volna, de megfelelő erősségű szél hiányában a versenyrendezőség halasztást rendelt el, majd később, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz elegendő erősségű hajtóerő, a futamokat hétfőre halasztották.

Az itt következő videóban újabb futamot természetesen nem lehet látni, csak archív felvételeket és beszélgetéseket.






Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!