Vízen az AC40 – folyik az kicsinyített America’s Cup hajó típusának tesztelése

Némi késéssel, de vízre szállt az első AC40-es Új-Zélandon

Július végére ígérték, de csak most került vízre Aucklandben a 75 lábas America’s Cup foiler kicsinyített változatának az AC40-esnek az első példánya. A hajó az Emirates Team New Zealand fejlesztőinek tervei alapján a nagynevű McConaghy műhelyben épült. Az AC40 lesz a 37. America’s Cup és selejtezői köré szervezett eseménysorozaton a női és ifjúsági hajóosztály. Az AC75 kicsinyített és egyszerűsített változata, amelyet a elektromosan meghajtott csörlők és az automatizált repülési magasság szabályzónak köszönhetően négyfős legénység vitorlázhat majd.

Vízre szállás után a tesztvontatásra előkészítve az AC40-es

A Marine Industry News szeptember 20-i beszámolója szerint az első AC40-est először a csapat Chase Zero elnevezésű hidrogén-meghajtású foiler kísérőmotorosa vontatta, egyelőre még rudazat nélkül. A Chase Zero ötvencsomós sebességre képes, így az AC40-es szárnyalását tökéletesen tesztelhették a majdani versenysebességet szimulálva.

A Chase Zero az AC40-est vontatja Auckland vizein

A teszt során az kormányokat az oldalsó ikerkokpitokban ülve Nathan Outteridge és Ray Davis forgatták, míg Nick Burridge és Sam Meech mögöttük ülve a repülési vezérlést tesztelték.

Nick Burridge mondta a sikeres próba után: “Ha nem is olyan régen valaki azt mondja, hogy 2022-ben itt leszünk a vízen egy teljesen új one design foilert tesztelve, amely majd a női és ifjúsági America’s Cup típusa lesz és egy hidrogén-meghajtású hajó vontat minket, nem hittem volna neki, de lám, itt vagyunk.”

Az AC40-es fő jellemzői






 

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!