A magyar jégtörő hajók kapitányai

A 2017-es jégvédekezés első pillanatától dolgoznak. Nehéz körülmények között, mégis folyamatosan küzdve elérték, hogy az oly hírhedt dályai szoros már ne okozzon gondot, problémát sem a helyi lakosoknak, sem a vízügyes szakembereknek.

Most pihennek kicsit, de a kapitányok és a legénység is készen áll, ha szükség lesz a segítségükre, indulnak azonnal vissza.
Holnap folytatjuk a Széchenyi és a Jégtörő VII. kapitányával.


Kaiser László – Jégtörő XI.

kaiser-laszlo-jegtoro-xi-kapitany-duna-szerbai-jegtoro-hajok-hajozashu

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

Szakközépiskolai tanulmányai után helyezkedett el matrózként az Alsó-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóságnál.

Munkája során folyamatosan képezte magát, hajós gépkezelő, radarhajós, hajóskapitányi, vízépítési technikusi és hajózási üzemeltetési vezető szakképesítést szerzett. Jelenleg hajózási vezetőként dolgozik az igazgatóságnál. Munkakörébe tartozik a hajóforgalom irányítása, külső cégek hajózási megrendeléseinek átvétele, kapcsolattartás a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, illetve a Dunai Vizi Rendészettel.

A jelenlegi védekezés során a JÉGTÖRŐ XI. hajó kapitánya, a jégtörés sikeréhez nagyban hozzájárult személyes odaadása és nagy munkabírása. Munkáját hivatásnak tekinti és lehető legjobb tudása szerint igyekszik azt ellátni, a hajóra beosztott személyzetet egy csapatként irányítja és motiválja. Szakmai tudása, munkabírása, alapos helyismerete, felelősségtudata példaértékű.


Jasper Károly Róbert – Jégtörő VI.

jasper-karoly-robert-jegtoro-vi-kaptiany-duna-szerbia-jegtoro-hajok-hajozashu

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

A vízi élet szeretetét családi vonalon szívta magába. 24 évesen került a Magyar Hajófuvarozó Szövetkezethez matrózként.

Alulról építkezett, folyamatosan képezte magát, radarhajós, hajóvezető “A”, gépkezelő, rádiókezelő, úszómunkagép vezető, hajózási üzemeltetési vezető képesítést szerzett. Végigjárta a teljes hajós ranglétrát, végül a cég hajózási üzemeltetés vezetője lett.
2010-ben került a vízügy kötelékébe, mint hajóvezető, jelenleg a JÉGTÖRŐ VI. hajó kapitánya. Az év nagy részében a hajóút kitűzési feladatokkal foglalkozik. Munkájában lelkiismeretes, szívén viseli a fiatal kollégák tanítását, motiválását.


A JÉGTÖRŐK KAPITÁNYAI – Széchenyi és a Jégtörő VII.

Most, ezekben a pillanatokban is küzdenek a jéggel. Néha méterről méterre haladnak és mindent megtesznek azért, hogy Újvidéken ne emelkedjen a vízszint, le tudjon folyni a víz.
Ma a legnagyobb magyar jégtörő, a Széchenyi és a párja, a Jégörő VII-es kapitányát mutatjuk be.

Kovács Dezső – a Széchenyi kapitánya

kovacs-dezso-szechenyi-jegtoro-kapitany-duna-szerbia-jegzajlas-dalya-hajozashu

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

Több mint 50 éves rutinjával a jégtörő flotta hajóvezetői közül a legidősebb, egyben legtapasztaltabb.

Szakirányú iskolái befejezését követően, pályafutását 21 évesen az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság ásványrárói hajózási üzemében kezdte matrózként. 1965 óta hajózik. Első hajója a Jégtörő VI-os volt, melyet négy év szolgálatot követően már, mint hajóvezető kormányzott.

1969 és 1989 között a Folyamszabályozó és Kavicskotró Vállalatnál hajóvezető volt, 1970-től 1972-ig hajótiszti iskolát végzett, majd egy év múlva már hajóparancsnokként dolgozott. Az összes jégtörő hajón szolgált vezetői beosztásban, és minden jég elleni védekezésben részt vett.

Az állami hajózási vállalatok megszűnését követően a versenyszférában dolgozott, vezetett kabinos személyhajót, kompot, önjáró áruszállító hajót, vontató hajót, tolt köteléket. 2002-től nyugdíjba vonulásáig az Árvíz és Belvízvédelmi Központi Szervezet üzemeltetésében álló Széchenyi jégtörő kapitánya volt. 2007 óta nyugdíjas, de tapasztalatából és személyiségéből fakadóan, azóta is megkérdőjelezhetetlen alakja a hajónak.


Sibinger István – a Jégtörő VII.kapitánya

sibinger-istvan-jegtoro-vii-kapitany-duna-dalya-szerbia-jegtoro-hajok-hajozashu

Fotó: Országos Vízügyi Főigazgatóság

Családi hagyományokat folytatva, 21 éves korában édesapja nyomdokaiba lépve a Magyar Hajófuvarozó Szövetkezetnél helyezkedett el matrózként, ahol 24 évet töltött el.

Sokáig hajógépészként teljesített szolgálatot. Tudásvágyának köszönhetően az évek során folyamatosan képezte magát, kisgéphajó-vezető, gépkezelő, radarhajós, belvízi hajózási rádiótelefonkezelő, hajózási üzemeltetési vezető képesítést szerzett, így ranglétra egyre magasabb fokára került.

Sokat dolgozott a Dráván valamint a Duna alsó szakaszán. 2011-ben került a vízügy kötelékébe, mint hajóvezető. Jelenleg a JÉGTÖRŐ VII. kapitánya. Évközben a hajóvezetői feladatokon kívül a hajópark karbantartási munkáinak szervezésében, lebonyolításában vállal aktív szerepet.

Forrás: Országos Vízügyi Főigazgatóság 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!