52. KÉKSZALAG – folyamatosan frissülő cikk a versenyről

Folyamatosan frissülő információk, fotók, videók ebben a cikkben, időrendben jelenítjük meg az 52. KÉKSZALAG információit

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet 1934-ben rendeztek meg először. A táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésre. A versenyrekordot a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű katamarán tartja, amely 2014-ben 7:13:57 óra alatt ért célba.

Időeredmények:

1. RSM2 (Vándor Róbert) 17 óra 52 perc 57 másodperc
2. New Black Jack (Roland Gaebler) 18 óra 36 perc 25 másodperc
3. Prospex (Kaiser Kristóf) 18 óra 40 perc

4. Orange-Utan (Ralph Schatz)
5. Fifty-fifty (Józsa Márton)
6. Nanushka (Váradi Szabó János)
7. Raffica (Király Zsolt)
8. Racing Django (Petrányi Zoltán)
9. PreVital (Litkey Farkas)
10. POPLART  (Diószegi Zoltán)
11. Principessa (Oroszlán Péter)
12. Grandi e grossi (Földesi Gergely)
13. The Red (Virág Flóra Anna)

 

A vízről írott tudósításaink, ahogy a verseny alatt élőben felkerültek a cikkbe:
Szöveg Ruják István, fotók Szabó Zoltán

22:50

Mi a motorossal megérkeztünk Balatonfüredre. Fotózni már nem lehet, de legalább nem is láttunk semmit, így tovább nem tudósíthatunk arról, ami az élbolyban történik. Nekünk is csak a “nyomkövető” maradt.

A tihanyi csőben tömegek haladtak át az elmúlt órában. Gyönyörű látvány a rengeteg navigációs fény, de se kompvezető nem lennék most és egy akár tíz csomó felett rohanó katamaránnal sem vitorlázék szívesen szembe a Keszthely felé a csőben spinnakerezve haladó tömeggel.

Akadnak fény nélkül vitorlázók, de azért a nagy többségen égnek a fények. Mondjuk sok hajón egyszerre égnek a haladást jelző színes navigációs fények és mellette még a topon a körbevilágító fehér lámpa is, ami ugye azt jelenti, hogy horgonyon áll az adott hajó… Persze nem.

Az élboly Lellénél jár és a szél iránya úgy alakult, hogy most visszafelé is krajcolniuk kell. A  leggyorsabb RSM egyértelműen vezet és az északi part felé tart, ahogy a Racing Django és a Prospex is. A tizenháromszoros győztes Litkey csapat a déli part közelében próbál teret nyerni, de jelenleg le vannak maradva az elsőtől pár kilométernyire. Hozzájuk hasonlóan a déli part felőli vizeken jár a Nanushka is.

A Black Jack az északi  vezető csoport mögött megy. A Fifty Fifty a nekik továbbra is kedvezőtlen gyenge szélben a nagy felzárkózás után újra lemaradóban van.

A továbbiakban is adunk hírt, ha valami érdekes történést észlelünk, de már nem személyes vízi élmény alapján.

22:30

A mezőny eleje a balatonfüredi cél fele tart, már elhagyták Badacsonyt. A Prevital Badacsony előtt más irányt választott, mint a vezető RSM, és a déli part felé indult. Az Ábrahámhegy után járó éllovashoz képest több mint 4000 méter a lemaradása.

20:20 Keszthelyi pályajel

1. RSM – Vándor Róbert
2. Prevital – Litkey Farkas
3. Prospex – Kaiser Kristóf
4. Nanushka – Váradi Szabó János
5. Racing Django – Petrányi Zoltán
6. Black Jack – Roland Gaebler

20.00 Lelle magasságában

Miközben a helyzet a várt módon sűrűsödik a  keszthelyi pályajel közelében – még a Fifty Fifty is lőtávolba ért – , eközben mi keletebbre az egytestű hajók legjobbjait vadásztuk A verseny élmezőnyét többen is közvetítik, de érdekes és fontos a hagyományosabb hajók vetélkedése is.

Miután elhagytuk Révfülöpnél a szegény elárvultan szélcsendbe rekedt The Red katamaránt, áthúztunk a déli part közelébe, ahol az első egytestűek jöttek.

Fotó © HAJOZAS.HU A flautés menetre túl nehéz Extreme 40-val kitartóan versenyezni ilyenkor komoly lelkierőt igényel.

Lellénél értük utól Czégai Péteréket, akik egy Melges 34-essel osonnak a déli part közelében.  Változott ugyanis a helyzet, most már az északi partnál halt el végképp a szél és még a déli part közelében lehet valamelyest hatékonyan forgolódni, előre jutni.

Fotó © HAJOZAS.HU Az olimpikon és sokszoros tengeri bajnok Czégai Péter a Melges 34-esből is kihozza a maximumot

A hagyományos egytestűek között első Czégaiékat a Szépfy Zsombor vezette RC44-es, a Number One üldözi  közel egy kilométerrel hátrébb.

Fotó © HAJOZAS.HU A Kékszalagon, a Balatonon vitorlázni, előre jutni olykor nagyon nehéz, de a szépség végig velünk van

Mögöttük a pár éve európai év hajójának is jelölt Flaar 37-es a Trentasette cirkált a fedélzetén a kormánynál Rauschenberger Miklóssal és az olykor idegesen cigarettázó Lacsny Gergővel, aki szerencsére ezt általában vigyorogva teszi. Őt arról lehet megismerni, hogy Russell Crowe a dublőre. (Na jó, félhomályban.)

Fotó © HAJOZAS.HU A Siroccoban a kormánynál háttal Cittel Lajos

Következőként a BL Yachtkikötő előtt a gyönyörű 75-ös Schaerenkreuzer a Lillafüred csusszant, nagy  létszámú Detre és Detre-közeli legénységgel. Nem járt tőlünk elérhetetlen messzeségben a nagy ellenfél Sirocco a kormánynál Cimbivel, azaz Cittel Lajossal, e szép hajók megfiataltó mesterével.

Fotó © HAJOZAS.HU Lellénél az 1947-ben született Lillafüred 75-ös Schaerenkreuzer járt a legelőrébb a mezőnyben a klasszikus cirkálók közül

Eddig, amíg az élmezőny az ilyen szélben-szél nélküliségben nagyon izzadós küzdelmét nézve gondoltam bele a mostani Kékszalag résztvevők sanyarú széltelen őrülettel megtépett sorsába, valahol a lelkem mélyén nagyon örültem, hogy nem egy versenyhajóban ülök.  De itt, ezeknek a hajóknak és csapatoknak, vitorlás haveroknak a közelében, a naplemente közeli időben fotózva őket és hallgatva a kiszólásaikat felénk, minden megváltozott.

Gyönyörű a Balaton, esküszöm jól érzik magukat, még ha a vitorlás élményük éppen erősen fékezett habzású is.
A fene egye meg, mégis csak irigylem őket.
Mind mázlisták vagyunk, akik így vagy úgy, de itt vagyunk a vízen.  Ez a csodás a Kékszalagban!

Fotó © HAJOZAS.HU A keszthelyi Bogi csapatára a következő pályajelnél nagy csábítás vár, hogy ebben a gyenge szélben a honi kikötőhelyhez érve esetleg kiálljanak a versenyből

18.50 még mindig Révfülöpön

Rossz hír:  A nyugati medence is kisimult. Lehet egy-egy kósza pöff valahol, lutriszerűen ajándékozva ötven-száz métert, de a víztükör feszített.

Minden tiszteletem azoknak az élre vágyó versenyzőknek és persze mindenki másnak a kitartásért, ami a pályán tartja őket, miközben nem haladnak olykor egy centit sem a számukra alapvetően is hátrányt jelentő gyengeszeles időjárásban. Már volt szó a Fifty Fiftyről, de most itt Révfülöpnél tartósan nézhettük a szegény Extreme 40-esekkel próbálkozó csapatokat, Földesi Gergőéket és Virág Flóráékat.

Visszacsorgunk a Tihanyi-cső felé, ahol a hírek szerit a klasszikus egytestűek élmezőnye poroszkál.

18.05 Révfülöp

Nem kísértük az élmezőnyt be a Keszthelyi-öbölbe. Ott vagy történik valami sorrend változtató esemény vagy nem. De ha történik, azt nem szeretem látni. Mert akkor általában az előrébb vitorlázó kerül tehetetlen helyzetbe egy szélcsendes lavórban, amit a hátrébb érkező vigyorogva kikerül és lemészárolja az ellenfelét. Aki ezt valaha is megélte a helyezéstől függetlenül bárhol a mezőnyben, az nem szereti visszaidézni az emléket.

Az élen nagy előnnyel vitorlázik az RSM katamarán és ha túljut a keszthelyi csapdán, akkor az egekbe szöknek a győzelmi esélyei.

Nagyon elment az élboly. Miközben Vándor Róberték Györök magasságában vitorláztak, a gyenge szélben nagy hátrányt szenvedő Fifty Fifty, a Kékszalag rekordtartója bő húsz kilométerrel keletebbre, még csak Boglárnál cirkált.

Révfülöp előtt találkoztunk a legjobb egytestű hajókkal. A két Libera az északi part alatt cirkál. Előrébb, biztos előnyét emberfogással biztosítva a Principessa Oroszlán Péter vezetésével fogja a Király Zsolt vezette Rafficát.

Mögöttük égen-földön a közelben nincs hajó. A hagyományosabb egytestűek ide érkezésére még várni kell.

A nyugati medencében egyelőre fúj az a dél-délnyugati szél, amellyel a hajók, ha lassan is de képesek Keszthely felé cirkálni. Úgy tűnik az elől vitorlázóknak eddig az északi parti oldalon haladás fizetett, mert ott időnként lefúj egy-egy nyugtias partközeli frissülés, amivel meglódulnak és sok magasságot nyernek a déli partiakhoz képest, ahová ilyenek nem terjednek át, miközben a déli parti marás olykor a legrosszabb pillanatban (szélirány állásban) kényszeríti fordulásra és veszteséget hozó vonalakra a versenyzőket.

IDE KATTINTVA megtalálhatók a hajozas.hu Balatonszerte elhelyezett nagyfelbontású webkamerái. Olykor mi is rápislantunk és láthatjuk, hogy …. hol mekkora flaute van.

Fotó © HAJOZAS.HU Badacsonynál és a Badacsony hajó mögött a nagy előnnyel vezető RSM, Vándor Róbert csapatával a fedélzeten

16:30 Badacsony

Első helyen az RSM, mögötte jelentősen hátrébb Litkey Farkasék. Amikor a PreVital még Révfülöp előtt vitorlázott Vándor Robiék már Badacsony előtt haladtak el.

A nyugati medencében lassan frissülő dél-délnyugati szél fúj, amitől egyre jobban széthuzódik a mezőny. Hiszen az eleje egyre jobb szélben halad, míg a Fifty Fifty vagy a Liberák alig tudtak átvergődni a csövön Tihanynál.

Ígéretünkkel ellentétben nem mentünk vissza Siófokhoz az egytestűek versenyét figyelni, mert a keleti medencében akkora szélcsend lett akkor, hogy ennek végül nem láttuk értelmét és inkább visszatértünk az élmezőnyhöz.

Ott átrendeződött a sorrend. Miközben a legnagyobb vitorlázatot hordó AC45-ös, az RSM egyre távolodott az előlről érkező és frissülő szélben, aközben Litkeyék, a címvédő Petrányi-csapat és a Nanushka, vagyis Váradi Szabó Jánosék az északi part közelében cirkáltak Keszthely felé. Ugyanakkor Kaiser Kristóf és Roland Gaebler a déli part felé vitték hajóikat, ami rossz döntésnek bizonyult. Visszaestek, miközben a Racing Django és a Nanuschka messze eléjük került.

De a versenynek még nincs vége. Várja az élmezőnyt a rejtélyes-trükkös Keszthelyi-öböl. Ha onnan kijövet, visszafelé Györök után még mindig nem csökkent az RSM előnye, akkor kezdhetnek igazán nyugodtan vitorlázni Vándor Róberték, akik hosszú évek óta hajtanak egy Kékszalag-győzelemre.

Szóval itt járunk a gyönyörű nyugati medencében és fájó szívvel gondolunk azokra, akik megrekedtek a szélcsendben valahol Kenese és Siófok között, esetleg már Tihany felé haladva.

14:00 Siófok Tihany között szélmentesen

Fotó © HAJOZAS.HU A Principessa páros versenyben a Rafficával vezet az egytestű hajók között

Fotó © HAJOZAS.HU  A gyenge szélre optimalizált német Orange Utan egyelőre nem tartja a lépést az élbollyal

Fotó © HAJOZAS.HU Ritkán lehet verseny közben így kényszerűen helyben állva látni három nagy európai tókerülő egytestű bajnokát, a Rafficát, Király Zsolt csapatát

13:15

A Racing Django átért a nyugati medencébe. Mögötte a Nanushka közeledik.

A nyugati medencében ugyancsak gyenge, változékony szél fúj. És olykor nem fúj. Az RSM növelte az előnyét, mivel elsőként ért egy nyugatias szélbe.

A Fifty Fifty messze lemaradva Zamárdinál jár.

Mi most visszamegyünk Siófok felé és megnézzük az egytestű hajók versenye hogy áll.

13:10

A Black Jack a csőben.

13.01

A csőben Litkeyék a másodikok tízperces hátránnyal, 200-300 méterrel Kaiserék előtt. A Black Jack további egy kilométerrel hátrébb jár.

12.51

Az RSM áthalad a tihanyi csövön. Az előnye növekedett.

Mögöttük a két üldöző Decision 35-ös halzolgatva párviadalozik, ahogy az időközben itt újra északira változott szélben bőszelezve közelednek.

Fotó © HAJOZAS.HU Az RSM AC45-öst Vándor Róberték új és óriási vitorlákkal készítették fel a versenyre

Fotó © HAJOZAS.HU A tavaly ezüstérmes Kaiser Kristóf vezette csapat idén váltott AC45-ösös hajóról Decision 35-ösre

12.37

Délben Siófoknál elsőként a Vándor Róbert vezette RSM katamarán fordult, vagyis megelőzték Litkeyéket a Siófokig tartó hosszú, féloldalas krajc során. A gyenge szélben itt már Robiék érvényesíteni tudták a magas árbócukra húzott óriás vitorláknak köszönhető sebességfölényüket. A sebességet, amit a rajtnál hiányoltam, de azóta bőven meglett.

Fotó © HAJOZAS.HU Párviadal a második-harmadik helyért Siófok és Tihany között két D35-ös, a LItkey és a Kaiser csapat között

Siófok után A PreVital (Litkey)és a Prospex (Kaiser) szoros küzdelemben folytatta a második-harmadik helyen Tihany felé. Az élmezőny kicsit széthuzódott, de még mindig nem alakultak ki meghatározóan nagy különbségek a hajók között. Az ilyen gyorsak figyelése csalóka hagyományos versenyyhajóókhoz szokott szemmel. Az RSM Zamárdinál már bő kilóméterrel vezetett, de ekkora előny is eltűnhet egy pillanat alatt a szélsebesség háromszorosával haladó ellenfelek közöztt.

Van, akinek az a véleménye, hogy ezek a katamaránok nem valók a Balatonra. Ajánlom a figyelmükbe, hogy egy ilyen tipikus kánikulai balatoni napon ezek a vitorlások élvezetes tempóban szárnyalnak a vízen, miközben egy tradicionális cirkálóval vitorlázni ilyenkor – mi tagadás – a haladni vágyónak kínszenvedés…

Fotó © HAJOZAS.HU A gyönyörű Nemere II. 57 éven át volt Kékszalag rekordtartó

Fotó © HAJOZAS.HU A Kishamis kormányánál a kokpitban sárga pólóban Hrehuss György, a hajónál 41 évvel fiatalabb kormányos

A szél pedig ezen a versenyen a legcsúfabb arcát mutatja olykor. Pattog a vízen. Állandóan és nagymértékben változtatja az irányát, és egy-egy új irányú frissülés nem az abban az irányban szél felől lévő hajókat indítja meg, hanem nagy csoportokat átugorva a szél alatt levőket lódítja előre. Na, ezt az “élményt” nem irigylem az éppen pórul járóktól.

Fotó © HAJOZAS.HU A Flaar műhelyben többszörösen átaakított, fejlesztett keszthelyi katamarán, a Bogi

De legalább halad a mezőny, ha lassan is. Jóllehet sokan nem fogják megúszni a kora délutáni siófoki parkolót.

Fotó © HAJOZAS.HU Tenke Péter Luka 30-asában középen a spinnakeres középen Rodion Luka 49er világbajnok és olimpiai ezüstérmes

11.18

A nyugat-délnyugati szél leterjedt a keleti medencébe.Az élboly krajcol Tihany felé. Sokszáz hajó Spinnakerezve közeledik Kenes felé, de a mezőny vége még nagyon messze van.

Fotó © HAJOZAS.HU Varga Lajos csapata nem fogja elkoptatni a DSS-uszonyt ezen a Kékszalagon

Fotó © HAJOZAS.HU Az új Dehler 30-ason középen éppen fontos súlykoordinátori szerepet betöltve a típus forgalmazója Bednár Tibor

Fotó © HAJOZAS.HU A Kékszalag történetének legtöbbször győztes hajója a Tramontana egykor verhetetlen gyengeszeles menő volt

11.04

Negyedik a Racing Django, 5. Black Jack és érkezik a Fifty Fifty is.

Az élboly most délnyugati szélben újra krajcol. A szél kezd leterjedni.

Fotó © HAJOZAS.HU egyetlen olyan szélerő van, amelyben a Fifty Fifty hátrányban van az ellenfeleihez képest. Ez az a szél

10.53

Kenese közelében jár az élmezőny. A szél szinte semekkora, olykor csak 1-2 csomós, a vízet gyakran nem is borzolja. A katamaránok persze ilyenkor is 7-8-cal mennek.

Az élcsooprt két bolyban a pályajel felé közeledve. Északon a Litkey és a Kaiser csapat. Mögöttük a már vlégre jó sebességre gyorsult RSM és a utánuk Petrányiék.

A déli oldali csoportot a Fifty Fifty vezeti a Nanushka előtt, de ott van a Libera a Principessa is a nyakukon.

Fotó © HAJOZAS.HU A Nanushka még svájci csapatával Safran néven korábban kétszer győzött a Kékszalagon

Egy pillanatra úgy fest, hogy Kaiserék északabbra kicsúsznak Litkeyéknek, ám ekkor jön egy kis frissülés dél-délnyugatról (!).Még semmi nem látszik, csak Litkey észleli és fordulnak. Mitha finnezne “feljebb áll” párszáz métert és ezzel elsőnek csípi el a az új szelet, és száguldani kezd. Küveti az RSM, amelyik már ezen a vonalon vitorlázott.

11.01-kor első a bójánál a Litkey-csapat, mögöttük pár hajóhosszal Vándor Robiék.

Harmadik jelentéktelen hátránnyal a Kaiser Kristóf vezette hajó. Őket 11.04-kor követi a Racing Django, majd a Black Jack kerüli a jelet. Közeledik a Fifty Fifty. Nagyon jól áll a Principessa Libera.

Rajt gyenge szélben – némi gyors Litkey remekléssel 

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtjakor gyenge 5-6 csomós éppen délkeletire forduló szél fújt, amely az indulást követően kezdett valamelyest frissülni és visszapörögni északkeletre. Nincs indulórekord, kb. 530 hajó rajtolt.

Fotó © HAJOZAS.HU A rajtnál kilő a Nanushka és nagyon igyekeztek a kis szélben hosszútávú hátránnyal számoló Extreme 40-esek és alattuk a fotón takarásban a Fifty Fifty

A gyors hajók a szokásoknak megfelelően a rajtvonal többiektől elválasztott Füredhez közeli felén indultak. Mivel akkor épp délkeleties volt a szél mindenki igyekezett a betétbója közelében jobbcsapáson rajtolni. A legszebben a Nanushka indított Váradi Szabó János vezetésével, meglepően jól rajtolt a kicsit lejjebb (szél felől nézve) indító Fifty Fifty – Józsa Márton csapata – és a Roland Gaebler vezette Black Jack.

Litkey Farkasék a ProVitallal a szokott módon biztonságosan indultak a többiek mögött. Igaz a legjobb helyen luvban, de lemaradva. A rajtlövés után ráadásul a néző és médimotorosok zavart vizén és szelében.

De jól látható volt, hogy amit Farky csinál, az abszolút tudatos. A meghosszabbított árbócával nem csak a sebsségpotenciálja nőtt meg, de a kitűnő vitorlaszabás és remk hajóvezetés következtében az élessége is. Egyszerüen ebben a 7-10 csomós szélben kisebb szögben tud a szél felé vitorlázni, ha akar, mint az ellenfelei.

Előbb jobbcsapáson élesen magasságot szerzett, majd onnan nagy Code Zéróval megindult a part felé. Az arra haladókat a magasságával verte és éppen megfelelő időben fordult balcsapásra, amikor a szél visszapörgött északkelet felé és frissülni kezdett. Itt már az első helyen húzoptt a tó közepe felé. Alattuk a szintén remekül kezdett és jól haladó MKB csapat KAiser Kristóffal a kormánynál, míg a korábban forduló Black Jack a szélfordulóval vesztett sokat. A Fifty Fifty jól megy, de egy-egy frissülés kivételével sebességhátránya van 7-8 csomós szélben .

Ki kellett rohannunk valamiért a partra. akkor LItkey visszafordult éppen a part felé. A Code Zéró helyett kisebb génuát húzva élesen húzott az északi part felé az első helyen.

Fotó © HAJOZAS.HU Litkey Farkasék árbóca két méterrel lett hosszabb, mint tavaly

Nem szeretnék lelőni semmilyen poént, de ha Litkey Farkas és csapata ilyen koncentrált marad (az szokott) és a szél nem erősödik komolyabban (kevés rá az esély), illetve ha nem csípnek el egy balszerencsé lavórt, akkor Litkey Farkas megszerzi majd a 14. győzelmét. Nekem nagyon meggyőző volt a rajtnál mutatott teljesítményük.

Meglepően lassúnak mutatkozott a rajt utánn a vadonatúj North garnitúrával vitorlázó RSM. Tavaly gyenge szélben még magyar vitorlákkal Fehér Szalagot nyertek.

A nehezebb Extreme 40-esekkel hajtók – köztük a THe Red Virág Fléóra kormányzásával sajnos ebben a gyenge szélben esélytelenek.

A Thomas Rügge vezette német Orange Utan RSS35-ös jól rajtolt, de egyelőre nem mutat félelmetes sebességet.

Jól hajt, gyors a Kaiser csapat is. Csak amikor a gép elé ültem, akkor jöttem rá, hogy a címvédő Petrányi csapatról nem tudok írni, egyszerűen nem láttam őket. Biztos ott vannak, de nem dominálnak egyelőre, az biztos.

Fotó © HAJOZAS.HU A remekül rajtolt Trentasette kormányánál Rauschenberger Mlklós, előtte Lacsny Gergely ül

A szél iránya miatt kezdetben előrébb járó egytestűek között a Flaar 37-es Trentasette krajcolt az élen Csopak magasságában. A kormányos Rauschenberger Miklós. Mögöttük az A1 (RC44-es). Nagyon jól állt a Pannónia 70-es Cirkáló Jordán Balázs vezetésével.

Fotó © HAJOZAS.HU A Russel Coutts 44-est Szépfy Zsombor vezeti

Az élbolyban, kiszakadva a tömegből hasít a 124 éves nagyasszony a KIshamis fedélzetén a 82 éves Hrehuss György kormányossal. Vadiúj karbonárbóccal vitorlázik a megkönnyebbült dámabőrben bújt örök kislány  és oktatja nála fsok évtizeddel fiatalabbakat!

Visszatérünk a vízre és jelentkezünk Keneséről!

Fotó © HAJOZAS.HU A rajt után 10-15 perccel balról jobbra:  Prospex (Kaiser), Nanushka (Véáradi Szabó), PreVital (Litkey) és a Racing Django (Petrányi)

Ruji

06:40

A Balaton körül felszerelt 17 db ÉLŐ webkameráinkon éjjel-nappal nézhető az 52. Kékszalag:

06:30

ÉLŐ VIDEÓKAT SAJNOS IDÉN SEM FOGUNK TUDNI ADNI, MIVEL AZ MTVA KIZÁRÓLAGOS KÖZVETÍTÉSI JOGGAL RENDELKEZIK, A BALATON TELJES TERÜLETÉRE!

IDE KATTINTVA nézd a Kékszalagot 17 élő webkameránk egyikén.

06:20

RÉSZLETES CIKK AZ 52. KÉKSZALAG GYŐZELEMRE ESÉLYES KATAMARÁNJAIRÓL

06:40

A Balaton körül felszerelt 17 db ÉLŐ webkameráinkon éjjel-nappal nézhető az 52. Kékszalag:

06:30

ÉLŐ VIDEÓKAT SAJNOS IDÉN SEM FOGUNK TUDNI ADNI, MIVEL AZ MTVA KIZÁRÓLAGOS KÖZVETÍTÉSI JOGGAL RENDELKEZIK, A BALATON TELJES TERÜLETÉRE!

IDE KATTINTVA nézd a Kékszalagot 17 élő webkameránk egyikén.

06:20

RÉSZLETES CIKK AZ 52. KÉKSZALAG GYŐZELEMRE ESÉLYES KATAMARÁNJAIRÓL

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!