Ma rajtol a 42. Rolex Middle Sea Race

Viharos szelek is várhatók, rekordmenet van kilátásban

A 600 mérföldes pálya rekordját az amerikai Rambler tartja 2007 óta. A 90 lábas (27,4 méterese) hajó akkor 47 óra, 55 perc és 3 másodperc alatt vitorlázta körül Szicíliát. Azóta az időjárás egyszer sem volt partner ahhoz, hogy új csúcsidő születhessen. Idén viszont lehet elegendő szél a rekordjavításhoz. Talán túl sok is.

A csúcsjavítás legnagyobb esélyese a 125 lábas óriás a Scorpios, az idei Rolex Fastnet Race abszolút győztese, aMelyet Fernando Echevarri a 2008-as Olimpia Tornado katamarán bajnoka kormányoz.

A szupermaxi Skorpios, a Fastnet Race győzelemkor

A mezőnyben ott lesz a magyar 60 lábas MiniMaxi a Wild Joe is. Józsa Mártonék abban bízhatnak, hogy ezen a versenyen végre kihasználhatják majd a hajóba épített DSS-szárny pozitív hatását. Ez az emelőuszony csak megfelelelően erős szélben ad pluszt a hajó sebességéhez és stabilitásához.

WIld Joe 20 csomó feletti tempóban, amikor elég erős a szél és dolgozik a DSS-szárny

A rajtról élő közvetítés látható a You Tube-on ma délben.

A várható időjárás

Ésak-Afrika felette egy alacsonnyomású időjárási rendszer erősödik, amely a Földközi-tenger felé mozog. Ennek hatására várnak erősödő majd viharos szelet a verseny második napjától..

A Wide Joe csapat facebook oldaláról

“A vihar amibe nekivágunk egy általános őszi jelenség eredménye a mediterránban. Európában megkezdődött az ősz, és beköszönt a hideg levegő, amely most a Földközi-tenger felé terjed és a még meleg tengervízzel kombinálva, robbanásveszélyes helyzeteket teremt. A Tunézia felett kialakuló hőséggel találkozva, további szélsőséges jelenségeket eredményez Szicília körül és a környékén. Ebbe megyünk bele.
A Rolex Middle Sea Race szombati rajtjánál mi kb. 13 órakor kerülünk sorra. 12 -15 csomós déli áramlásban tudunk elindulni Máltáról a Messinai-szoros felé, éjszaka érünk az olasz csizma orrához, ahol várhatóan leáll a szél, viszont elindulnak a híres tengeri áramlások. A viszonylag meleg víz és a hideg, felső levegő miatt az alacsonyabb régiókban gyorsan felépülő, erős villámlással járó zivatarok keletkeznek. Vasárnaptól viharos, orkán szerű szélben kell már vitorláznunk Szicília nyugati csücske felé. Az olasz sziget déli oldalán már folyamatosan erősödő 22-28 csomós keleti szél lesz, de ez lehet már hamarabb is elér minket. Vasárnap este és hétfőre virradó éjjel is számíthatunk heves zivatarokra, itt még tovább erősödik a vihar. A Jóisten segedelmével reméljük már Pantelleria szigetnél járunk, ahol 40 csomónál erősebb széllökésekben vitorlázunk majd. Ez már nagyon durva menet és nem lesz friss a legénység, két nap kemény vitorlázás után. Pantelleria és Lampedusa közötti szakaszon tavaly egy éjszakán át egyhelyben álltunk, idén itt lesz a legnagyobb dzsihád, amit csak ott helyben ismerhetünk csak meg. Szembenézünk a legnagyobb erőkkel.”

A verseny honlapja: https://rolexmiddlesearace.com
Nyomkövetés: https://rolexmiddlesearace.com/tracker?

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!