Főpróba a Vendée Globe-ra

Kvalifikáció a Vendée Globe-ra

Nem egyszerűen csak vége a korlátozásokkal keserített időszaknak, amikor szinte minden fontos sporteseményt töröltek. Az IMOCA 60-as hajók vitorlázóinak azért is kínszevedés volt minden nap, amit a kikötőkbe zárva töltöttek edzés helyett, mert novemberben halasztás nélkül az eredeti időpontban rajtolni fog a Vendée Globe, a szólóvitorlázók csúcsversenye. Különösen sújtották a világjárvány miatt elrendelt korlátozások az új hajókkal készülőket, akiknek minden nap számít, hogy a hajójukat megismerjék, megszokják, felépítsék és finomítsák polár táblázataikat, vitorlahasználati terveiket, hogy ezekből a nagyteljesítményű hajókból a maximális teljesítményt hozhassák ki.

Két fontos verseny is elmaradt, köztük a New York – Les Sables d’Olonne menet, amely a kvalifikációs lehetőséget is jelentette volna azoknak a versenyzőknek, akiknek ez még hiányzik a részvételhez. A Vendée Globe előírása szerint minden résztvevőnek a majdani földkerüléshez használandó hajóval teljesítenie kell egy ellenőrzött módon végrehajtott óceáni átkelést, amelynek során minimum 2500 tengeri mérföldet vitorláznak legalább 7 csomós átlagsebességgel. Az elmaradt versenyek helyett rendezik a ma, szombaton, július 4-én 15 óra 30 perckor Les Sables d’Olonne-tól induló futamot.

A most rajtoló futamon öt versenyző készül kvalifikációs menetre: Clément Giraud (Vers Un Monde Sans Sida), Isabelle Joschke (MACSF), Kojiro Shiraishi (DMG Mori Global One), Sébastiaen Simon (Arkéa Paprec) és nem utolsó sorban Armel Tripon (L’Occitane En Provance).

Pengeélen a Black Pepper Yachts magyar hajója

Armel Tripon elmúlt napjait valószínűleg egyetlen ellenfele sem irigyli.

Alig két héttel a rajt előtt, június 20-án éjjel Armel hajójának orr részén feltehetően valamilyen ismeretlen úszó tárggyal való ütközés során hatalmas lyuk keletkezett. Veszélybe került, sőt, szinte lehetetlennek tűnt, hogy a L’Occcitane en Provance rajthoz állhasson a kvalifikációs menetre.

A sérülés és a gyúrói Farkas Gábor a javítást végző Pauger-csapat tagja munkában

A Black Pepper cég hajójának teljes karbon kompozit teste Magyarországon a Pauger Carbon kápolnásnyéki műhelyében épült. A bajban is ők jelentették a megoldást. Paulovits Dénes négytagú csapata azonnal a hajóhoz utazott. Szinte folyamatos éjjel-nappali munkával bő egy hét alatt kijavították a speciális anyagokal extra könnyűre épített IMOCA 60-as testén keletkezett hatalmas sérülést. Jól ismerve Dénes munkastílusát valamint embereinek tudását és kitartását nyugodtan ki merem jelenteni, hogy egyetlen más hajógyártó nem lett volna képes megtenni azt, amit ők véghez vittek! Munkájuk végeztével Michel de Franssú a Black Pepper  Yachts vezetője a megkönnyebbüléstől szó szerint könnyezve mondott köszönetet a négy magyarnak. Armel Tripon ott lehet a rajtnál!

A hajón immár festéssel jelölten mindenki számára láthatóvá tették a kijavított részt. Enélkül nem lenne semmi nyoma a javításnak

A hajó javításáról később részletesebben is írunk.

Egy rövid videó, belső felvétel a szárnyán sikló L’Occitane-ról június elejéről:

Közzétette: Black Pepper Yachts – 2020. június 4., csütörtök

Szinte a teljes IMOCA 60 mezőny rajtol

Nincs parádé a kikötőben, nézők látogatása a hajókon, mindennek lehetőségét a járványveszély elmosta. A résztvevők délután egy órakor egyenesen a rajtterületre érkezek a Vendée – Arctique – Les Sables d’Olonne Race kezdete előtt.

Öt nemzet húsz versenyzője indul, köztük négy nő. A Vendée Globe-on várhatóan még többen indulnak majd, de a fontosabb versenyzők többsége most is ott van. Az igazi menők közül hiányzik a novemberben induló Vendée Globe egyik nagy esélyese Alex Thomson. Az ő új hajója is kiesett a forgalomból, amikor a Route du Rhum versenyen leszakadt a tőkesúly és Alex csapatával inkább az intezív edzést folytatja a versengés helyett. A legutóbbi Vendée Globe második helyezettje novemberben ötödször vág majd neki a szóló földkerülőnek és természetesen a győzelemre hajt.

Az előzetes esélylatolgatásokban az élcsoportba várt hajók: Jérémie Beyou (Charal), Charlie Dalin (Apivia), Thomas Ruyant (LinkedOut), Kevin Escoffier (PRB) és Boris Herrmann (SeaExplorer-Yacht Club de Monaco).

De persze drukkoljunk a L’Occitane en Provance-nak, a magyar hajóipar büszkeségének!

Armel Tripon és a L’Occitane en Provance a Pauger Carbon emberei által megjavítva újra szárnyalhat a vízen

Erős szél – gyenge szél

A Vendée Arctique Race messze északra, rideg körülmények közé viszi a résztvevőket, hiszen a rajt utáni első kerülendő pályajel egy virtuális pont 200 mérföldnyire Izland délnyugati sarkától. az ide vitorlázás során kemény szembeszélre és nagy hullámzásra számíthatnak a hajósok.

Onnan délre tartva kerülnek majd várhatóan egyre gyengébb szelekbe, ahogy a következő szakaszon az Azori-szigetek felé vitorláznak. Az oda kijelölt kerülési pontot a versenyigazgató még módosíthatja, amennyiben az ott uralkodó magasnyomású időjárási rendszer túlzottan szélcsendes időjárása megfoghatná a mezőnyt.

A verseny várhatóan 10-12 napig tart. Eseményeiről rendszeresen beszámolunk majd.

Ruji

A verseny honlapja: https://www.imoca.org/en/races/imoca-globe-series/vendee-arctique-les-sables-d-olonne
Élő nyomkövető térkép: http://vendeearctique.geovoile.com/2020/tracker/?lg=en




Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!