Próbaút után – A világ legnagyobb utasszállító hajója

Ötször nagyobb mint a Titanic volt

Nyilván az összehasonlítás értelmetlen, hiszen a Titanic utasszállító hajó volt, míg a Wonder of he Seas üdülőhajó, ám az összevetéssel jól érzékeltethetők a Royal Caribbean legújabb büszkeségének méretei.

236 857 tonnás, ami természetesen nem a súlya, hanem az űrtartalma, a hajó összes belső térfogatát jellemző szám, miközben a Wonder of the Seas tényleges súlya vagy vízkiszorítása körülbelül 100 000 tonna lehet. A Titanic 46 328 bruttóregiszter tonnás (BRT) volt, de akkoriban a hajók vízkiszorítása  és bruttóregiszter tonnában megadott űrmértéke közel azonos értéket mutattak. A Titanic vízkiszorítása üresen és terhelten 52 ezer és 60 ezer tonna között volt.

A Wonder of the Seas 93 méterrel hosszabb, plusz több, mint kétszer olyan széles, mint a Titanic volt. A magasságáról nem is szólva

A 269 méter hosszú Titanic 28 méter széles volt. A Wonder of the Seas, 362 méter hosszú és 64 méter széles. A hajószépséget tekintve ez pont olyan hatású (szerintem), mint ha a Balatonon a Kelént hasonlítjuk össze az egyik doboz-katamaránnal…

A világon a legnagyobb utasszállítója

A Wonder of the Seas Franciaországban, Saint Nazaire-ben épült, de jelentős részben készültek elemei Lengyelországban. Az építése a járványügyi zárások miatt egy évet csúszott. A költségek 1,35 milliárd dollárra rúgnak.

A Royal Caribbean Cruises társaság üzemelteti a világ legnagyobb üdülőhajóit. A Wonder of the Seas az Oasis-típus ötödik darabja és most a legnagyobb közöttük, mintegy 4 %-kal nagyobb, mint az eddig uralkodó hároméves Sovereign of the Seas, amelynél százzal több kabinja van.  18 fedélzetén, 2867 kabinjában 6988 vendéget utaztathat, akiket 2700 fős legénység szolgál.

A Wonder of the Seas a múlt héten négynapos, 1550 tengeri mérföldes próbautat tett és 2022-ben indul első útjára utasokkal. A kiindulási kikötője Sanghaj lesz, vagyis elsősorban a kínai turista piac kiszolgálására épült.

A Wonder of the Seas építése közben. Egy kisebb városnyi embert lesz képes partra tenni a meglátogatott kikötőkben. Nagy élmény lesz az ott élő lakóknak…

Hajóbemutató videó

Nem egyedülálló

A Wonder of the Seas nem az egyedüli újdonság az üdülőhajós világban. Az iparág éledezik a járvány után. Az ember azt hinné a cégek belerokkantak a sok karanténba zártságba, kényszerű leállásokba, a körülöttük zajlott balhékba. Ám ez egyáltalán nem így van, a társaságok sorra építtetik a nagyobbnál-nagyobb luxus üdülőhajókat.

A Carnival Cruise Line rövidesen vízre bocsátja a Carnival Celebration óriást, a csak felnőtteket kiszolgáló Virgin Voyages a Scarlet Lady és Valiant Lady nevű hajókat, amit még újabbak követnek majd. A Princess Cruises új zászlóshajót építtet és rohan a piac után a Holland America Line, a Cunard Cruises és a Disney Cruise Line is. Utóbbi tíz éve nem jelentkezett újdonsággal, mostanáig. 2022-ben indul az új büszkeségük, a belül parádésan giccses Disney Wish.

Az MSC Cruises Seaaside Plus osztálynak nevezi üdülőhajóit. Az MSC Seashore, illetve a 22021-es Virtuosa után egy még nagyobb darabot fognak vízre bocsátani 2022-ben. Az MSC World Europa 22 fedélzetes lesz!

Hát, Isten óvja a tengerparti városokat és lakóikat!

(Azt mondják a bölcsek, hogy az egyént betegségek figyelmeztetik arra, hogy változtasson az életén, mielőtt baj lesz. Ha ez igaz, akkor az emberiséget a járványok figyelmeztetik univerzálisan ugyanerre. A jelek szerint nem akarunk változtatni. A világ (vagy a csakis mennyiségben felfelé pörgő gazdaság?) alig várja, hogy még nagyobbat csapjon a lecsóba, mint bármikor korábban.
Hiszen be vagyunk oltva! 
És hülyeség ellen is?
Ruji
)

A világ legnagyobb hajója

A legnagyobb persze nem utasszállító, hanem tanker. A valaha épült legnagyobb saját meghajtással bíró hajó a Seawise Giant nevű nyersolaj-szállító tanker volt. 458 méteres hosszával, 69 méteres szélességével és 25 méteres merlésével nem használhatta se a Panama-, se a Szuezi -csatornát, de még az Angol-csatornában (La Manche) sem hajózhatott a méretei miatt. Teljes rakománnyal a súlya 657 ezer tonna volt.

A Japánban épült szupertanker 1979-ben szállt vízre. Hányattatott sorsa és több neve (Oppama, Happy Giant, Seawise Giant, Jahre Viking, Knock Nevis, végül Mont) volt. Akkor lett Seawise Giant, amikor 1981-ben egy teljes elem beépítésével meghosszabbították. Így hallott róla a legtöbbet a világ, hiszen 1988-ban az iraki háború idején egy olajfuró sziget iraki megtámadása során elsüllyedt.

458 méter hosszú és 68 méter széles volt. Elsüllyedése után kiemelték és újra forgalomba állították. Végül úszó raktárként végezte, majd 2010-11-ben Indiában szétbontották.

A Seawise Giant ezen a képen már Knock Nevis néven

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!