Ocean Race 2023 – Boris Hermannék győztek a leghosszabb szakaszon

14714 tengeri mérföld 17,65 csomós átlagsebességgel

Az Ocean Race földkerülő leghosszabb szakaszának végén, ma, vagyis április 2-án helyi idő szerint hajnali 2 óra 20 perckor (5:20:28 UTC ) 34 nap, 17 óra, 10 perc és 28 másodperccel a fokvárosi rajt után elsőként ért célba a brazil Itajai kikötőjénél a Team Malizia. Ez az első olyan alkalom ezen a földkerülőn, amikor nem a Hoplcim-PRB fut be elsőként.

Ezzel együtt az Itajainál másodikként célba futó Kevin Escoffier vezette csapat ezen a dupla pontszámot érő harmadik szakaszon ugyanannyi pontot gyűjtött, mint a Team Malizia, mivel félúton a déli óceáni kapunál ők voltak az elsők és Hermannék a másodikok. Így mindketten összesen 9 pontot kasszíroztak a verseny történetének valaha volt leghosszabb szakaszán. A harmadik szakasz után a Holcim-PRB 5 ponttal vezet a Team Malizia előtt.

Folytatás három hét múlva: a 4., Newportba vezető szakasz rajtja április 23-án lesz. Időközben fokvárosi javítása után megérkezett Itajainba a Guyot Environement – Team Europe is, így újra öthejós lesz a mezőny.

Nem tréfáltak

Bizonyára nem szándékosan érkeztek április 1 éjfél után inkább csak 2-án a célba, amint nem vették könnyedén a bolondok napját sem Boris Hermannék.

A Csendes-óceánon együtt vitorlázó négyesből a Team Malizia és a Holcim-PRB még a Horn-fok elérése előtti két napon szakadt el messzire a másik két IMOCA 60-astól az 11th Hour Racingtől és a Biothermtől, majd ők ketten gyakran látótávolságon belül vitorlázva éles test-test elleni küzdelmet vívtak az Atlanti-óceánra eső nagyjából 2000 tengeri mérföldes távon a célig. Az üldöző többnyire a Holcim-PRB volt, de olykor megesett, hogy a francia hajót mutatta előrébb a GPS-nyomkövetés.

Aztán két nappal a megérkezés előtt az utolsó nagy vihar döntött. A brazil partok közelében a versenyzőktől keletre elhaladt egy heves ciklon, amelynek következtében hol 40-50 csomós szelekbe kerültek, hol teljesen elállt a szelük. Március 31-én éjjel ebben az időjárásban vétett hibát a Holcim-PRB csapata egy spontán halzolás formájában, ami lehetőséget adott arra a Team Maliziának, hogy végre elszakadjanak tőlük, amíg ők rendezték soraikat. Kevin Escoffier csapata 5 és fél órával a Team Malizia után érkezett célba. Az 11th Hour Racing és a Biotherm 600-650  mérfölddel lemaradva az első kettőtől, műszaki gondokkal is küszködve versenyeznek a harmadik helyért.

Pedig bő egy hónappal korábban a rajt utáni napokon nem látszott esélyesnek a Team Malizia. Előbb egy vitorlájukat vesztették el, majd az árbócuk csúcsán keletkezett súlyos sérülés. Eközben a Holcim-PRB 600 mérföldnyire elszakad a többiektől és úgy tűnt kihasználhatják, hogy egy időjárási rendszerrel előrébb léptek a többiekhez képest és egy újabb győzelem vár rájuk. Eközben a Team Malizián Boris Hermann csapata azon tanakodott, hogy visszaforduljanak-e Cape Town felé. Végül sok árbócmászással, amiben nagy szerepet kapott a csapat lánytagja Rosalin Kuiper, sikerült orvosolni a sérülést és újra versenymódra válthattak.

A Tazmánia vonalában kitűzött virtuális pontszerző kapun már másodikként vitorláztak át, kétszáz mérfölddel a Holcim-PRB mögött. A Csendes-óceánon aztán összeállta négy IMOCA 60-as. Mindannyian utolérték a Holcim-PRB-t és egymástól maximum 30-40 mérföldnyire vitorlázva jutottak túl a világ legelhagyatottabb vizein.

Amory Ross képe, amelyet az 11th Hour Racing  fedélzetéről készített

Aránylag békés csendes-óceáni menet után a Horn-fok felé közeledve, az 50 szélességi fok alá hajózva már nem kerülhették ki azt, hogy keresztülhaladjanak egy alacsonnyomású idősjárási rendszer kemény szelein. Itt, a dél-amerikai partok közelében szembesültek a legerősebb szelekkel és hullámzással. 40-50 csomós nyomásokban olykor nyolcméteres hullámok között ezek az IMOCA 60-asok megvitorlázhatóságuk határára kerülnek.

Ezen a durva szakaszon a Team Malizián a pihenőben lévő Rosalin Kuiper egy a hajót megütő hullám csapásától kiesett az ágyból és fejsérülést szenvedett. Innentől őt kímélni kellett és a hajó másik három vitorlázójának, Boris Hermannak, Nicolas Lunvennek és Will Harrisnek kellett beosztani az őrségidőket. Az ötödik csapattag, Antoine Auriol médiafelelős a szabályok értelmében a vitorlás feladatok ellátásába nem segíthet be. “Jól vagyok, kezdek rendbe jönni.” – mondta Rosalin a célba érkezés után – “Még nem vagyok teljesen jól, de szuper boldogság itt lenni a többiekkel. Ha választhatnék, azonnal újra nekivágnék. Nagyon élveztük az elmondhatatlanul eseménydús utunkat.”

Fotóalbum a Team Malizia befutójáról

Nyomkövetős térkép a verseny honlapjáról
















 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!