Rolex Middle Sea Race 2023 – Egy nappal a rajt után Wild Joe kiállni kényszerült

Kötélzet szakadás miatt DNF

A magyar Wild Joe, Józsa Márton és csapata nagyszerűen vitorlázott a 44. Rolex Middle Sea Race első versenynapján. Az egytestű hajók közül a Messinai-szoroson 6. helyen haladtak át. Előttük csupa nagy, potenciálisan gyorsabb hajó vitorlázott. A rajt óta 170 tengeri mérföldet tettek meg, amikor elszakadt az állókötélzet egyik eleme. Semmi más és természetesen senki nem sérült meg, a hiba csak a versenyzést lehetetleníti, a hajó önerőből visszafelé tart. Várhatóan kikötnek Messinában.

Még nem sikerült senkivel sem beszélnünk a hajó fedélzetén, de Gémesi Jóka szerint az éjszaka egy ideig fújó 25-27 csomós cirkáláskor kapott terhelést nem bírta jól a beksztég, és később ezért szakadt el.  A Wild Joe kommunikációjáért dolgozó vitorlázó, aki Máltában a partról közvetíti az eseményeket a csapat facebook oldalán fotókat is közzétett a szakadt kötélről.

Egyébként több, az élmezőnybe várt hajó kiállt a versenyből, hasonló meghibásodások miatt. Például a Django HF Wally 82-es, a Carbonita NEO 570-es, és a Red Bandit TP 52-es. Még korábban, alig pár órával a rajt után visszafordult Málta felé a legnagyobb hajó, a Paprec Sailing Team által vitorlázott 107 lábas brit Spirit of Malouen X. Nekik az elektromos rendszerükkel akadtak gondjaik.

A Wild Joe kiállásának helye a Stromboli vulkánsziget közelében, és a szakadt beksztég

A Stromboli után várhatóan egyre erősebb szélben való cirkálás, majd jó eséllyel Szicília nyugati oldalán valamikor akár már bőszelezés is vár a Middle Sea Race élmezőnyére. Mindenképp jelentős és várhatóan többirányú hullámzással kellett volna szembe nézniük.  Ennek fontos szerepe lehet abban, hogy Józsa Márton csapata a verseny feladása mellett döntött.

Egy esetleges ideiglenes műszaki megoldás túlzott kockázattal járna ilyenkor. Erős szélben, hullámos vízen krajcban is, bőszélben pedig különösen megnövekedett volna az árbócvesztés kockázata. Különösen mivel ilyenkor dolgozik a hajóba 2018-ban beépített DSS uszony, vízszintes emelőszárny, amely erősen növeli a hajó visszaállító nyomatékát és ezzel a rudazatra ható terhelést.

Józsa Márton csapatának a Wild Joe-val ez a tizenkettedik részvétel volt. Eddig minden alkalommal nagyszerű eredményeket elérve értek célba. Csak 2018-ban kényszerültek kiállásra, akkor a tőkesúlyt billentő hidraulika dugattyú meghibásodása miatt. 2010 és 2022 között az abszolút eredményeik: 5., 6., (2012-ben nem indultak), 4., 4., 3., DNS (2017-ben a ahajó átépítése miatt nem indultak), DNF, 7., 3., 12., 4.

Király Zsolték jól hajtanak a Sisivel

A magyar-osztrák csapat a Sisi Volvo 65-össel Király Zsolt vezetésével kora délután a Stromboli közelében az abszolút 9. helyen vitorlázik. A Messinai-szoroson a 11. helyen jutottak át.

Sisi VO65 – Fotó: Pedro Martinez

A pályán legelőrébb Alexia Barrier trimaránja a Limosa jár, de neki nincs ellenfele, mert a rajtuk kívül indult másik két többtestű sokkal gyengébb hajó. A második már most 120 mérfölddel vitorlázik a francia MOD70-es mögött.

Az egytestűek mezőnyében az élen 380 mérföldnyire a céltól a Strombolit éppen elhagyva két óriás egytestű, a monacói színekben hajózó 100 lábas Leopard 3 és a Bullitt nevű olasz Wally 93-as egymás közelében haladva vezetnek. A tavalyi győztes Lucky (az egykori Rambler) harminc mérfölddel hátrébb vitorlázik.

Elől a Leopard 3, és közvetlenül a nyomában a Bullitt

A verseny GPS nyomkövető oldala











Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!