Charlie Dalin – Apivia – lesz az első befutó a Vendée Globe-on

Hihetetlen végjáték

Ha valaki a rajtnál azt jósolta volna, hogy a 9. Vendée Globe-on az elsőként célba érkező mögött hat hajó is lesz 300-330 tengeri mérföldön belül, akkor azt a jóst biztosan gyógykezelésre küldik.

A Viszkája-öbölhöz érve az amúgy is szoros élmezőnyben vitorlázó földkerülők olyan eltérő taktikákkal közelítettek a célhoz, hogy ezzel még nyíltabbá, izgalmasabbá tették a befutót. Az elől vitorlázó Charlie Dalin délnyugatról érkezett. Ő a spanyol partok felé kereste a leggyorsabb utat Les Sables d’Olonne irányába. A második helyen Európa partjaihoz érkező Boris Herrmann is hasonlóan gondolkodhatott, mert őt követte.

Fél nappal Dalin befutása előtt: 2021 január 27., 11 óra (UTC). – a hajók állása a céltól való távolságuk feltüntetésével. És még tömörödött az állás a célig…

Louis Burton az északi féltekén rendre markánsan nyugatabbi útvonalakat választott, mint Dalin, és ugyanígy taktikázott a Viszkája-öbölhöz közeledve. Yannick Bestaven és Thomas Ruyant az Azori-szigeteknél húzott erősebben északabbra a többiektől, így ők még “magasabbról”, nyugat-északnyugatról közeledve vágtattak a cél felé.

A nyugat-délnyugat felől mindannyiukat lassan utolérő ciklon frissebb szele pedig még azokat is jó tempóban meghajtotta egyenesen a cél a felé, akik a korábbi napokban, hetekben, elsősorban lassabb hajóik miatt már kiszorultak az elsőségért küzdők közül. Nevezetesen Damien Seguin és Jean Le Cam sorolható ebbe kategóriával az öregebb, hayományos uszonyos hajóikkal. Illetve velük navigálva érkezik a cél felé a foileres IMOCA 60-asát egyre jobbban megiserő, megtanuló Giancarlo Peddote a Prysmian Grouppal.

Louis Burton féltávtól nagyobb hátrányt dolgozott le, mint 2009-ben Michel Desjoyeaux a nagy győzelmekor

Én megvallom, hiszen meg is írtam, hogy a végjátékban Louis Burton taktikájára tettem a voksom, pontosabban neki drukkoltam, miután a hajójának javítása miatt a Csendes-óceánbon összeszedett 900 mérföldes hátrányából olyan szépen felkapaszkodott a győzelemre esélyes helyre. A Bureau Vallée 2 szele meg is érkezett és az “északi csoport” vele az élen száguldott a cél felé. Egyre fogyasztotta Charlie Dalin előnyét, ám az Apivia is jó szelet talált a délebbi vonalon és még odaért keresztben Burton elé.

Ezt a képet az Apiviáról még a Falkland-szigeteknél készítette Phili Dye a Királyi Légierő tizedese

De ki lesz a végső győztes?

Boris Herrmann idejéből 6 óra kerül levonásra, miután célba érkezett. Yannick Bestaven menetideje pedig 10 óra 15 perccel csökken majd. Ők még ezzel megelőzhetik Charlie Dalint, ha kellő  időben elérik a célvonalat. Minden attól függ, hogy a szél ereje hogyan változik az éjszaka folyamán a part közelében. Várhatóan gyengül majd. De mennyire?

Jean Le Cam versenyideje is csökken a célbaérése után 16 és fél órával, de ő már túl messze van ahhoz, hogy akár elméleti esélye legyen a győzelemre. Ahhoz kb. 26-27 csomós átlagot kéne vitorlázzon nyílegyenes vonalon a célig…

Érdemes figy3elni a Vendée Globe honlapon a nyomkövetős térképet. Az utolsó 60 mérföldes területre vonatkozóan már ötpercenként frissül a kép. Reggelre minden kiderül.

Ruji

Vendée Globe nyomkövetés ITT












Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!