Rolex Middle Sea Race 2023 – Sisi a célban, abszolút 8. helyen végzett a magyar-osztrák csapat

IRC 1. osztályban 4. helyezés

Ma, október 25-én hajnalban, a befutó előtt Málta keletioldalán leálló gyenge széllel bírkózva 4 óra 30 perckor érkezett meg a 44. Rolex Middle Sea Race célvonalára a Sisi Volvo 65-ös, a Király Zsolt vezette alkalmi magyar csapattal és a bérbeadót képviselő néhány osztrák vitorlázóval a fedélzetén.

Kitűnően vitorláztak, hiszen előttük csupa nagyobb és gyorsabb hajó ért célba, a fedélzetükön profi, öszeszokott legénységekkel. Királyék a számukra lényegében ismeretlen bérhajóval az IRC 1. kategóriában a 4. helyen végeztek. Ezt, vagyis az előnyszámos versenycsoportokban a számított végeredményt természetesen csak akkor hirdetik majd ki, ha mindenki célba ért, de az IRC 1. kategória összes hajója már befutott vagy kiállt, így ott  a sorrend már nem fog változni.

Király Zsolt és a Sisi versenyben a Rolex Middle Sea Race-en

A versenyen Király Zsolték végig kergették az Ambersail 2 VO65-öst, amely hozzájuk nagyon hasonló, de az előnyszáma alapján jobban felszerelt, gyorsabb hajó. Az utolsó pályajelként kerülendő szigetnél, Lampedusánál Zsoltéknak sikerült megelőzni a litván színekben versenyző litván tulajdonban lévő ellenfelet, akik aztán a Máltáig vezető jórészt sebességi versenynek tekinthető szakaszon visszaelőzték őket. Ám az előnyszámításos versenyben feltehetően a Sisi mögött maradnak. Az Ambersail 2 félórával előttük ért célba, és amúgy a verseny nyomkövetős táblázata szerint összességében 31 tengeri mérfölddel hosszabb úton jutottak el a célig, mint a magyar csapat.

A Sisi 3 nap, 15 óra és 38 perces idővel ért célba. Összesen 694 mérföldet, vagyis 1285 kilométert tettek meg ezalatt.

Az összetett IRC előnyszámításos versenyben jelenleg az abszolút másodikként befutott Bullitt Wally 93-as  áll az élen, amelynek tulajdonosa és skippere Andrea Recordati  – Fotó: Kurt Arrigo / Rolex

Az előnyszámításos győztes kilétére még sokat kell várni, mert a mezőny háromnegyede még versenyben van, és közülük a lassabbak Szicília nyugati oldalán már frissebb északias szelekben haladnak, amely szél a következő órákban nyugatira fordulva tovább terjed a befutó szakaszra is, ahol a gyorsabb hajók korábban gyengébb szélben vitorláztak. Ez a gyorsuló tempót és egyszerű útvonal választást lehetővé tevő időjárás nagyban javítja a kisebb, az abszolút élmezőnyben végzetteknél lassabb hajók esélyét az előnyszámításos győzelemre.

A verseny GPS nyomkövető oldala













 

 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!