IMOCA – Retour à la Base – Élete első IMOCA szólóversenyén győzött Yoann Richomme

9 napos transzatlanti menet az újonctól, aki messze nem újonc

A visszaútra lényegében ideális időjárás, és ehhez egy remek új foiler, amelyet egy több alkalommal bizonyított szólóvitorlázó vezet – ez a győzelem képlete az IMOCA osztály  Retour a la Base szóló transzatlanti versenyén.

Yoann Richomme élete első szólóversenyét futotta IMOCA 60-assal és így győzött. Ez persze nagyszerűen hangzik, de azért senki se gondolja, hogy éppen csodagyerekként robban be ebbe a világba. Ő a tipikus francia profi vitorlázó, aki végigjárta a számára lehetséges, eddig tökéletes szólóvitorlázó karriert.

2010 és 2019 között nyolcszor teljesítette és az utolsó két alkalommal nyerte is a Figaro sorozatot, az egyébként Southampton Solent egyetemen hajótervezőként végzett francia, aki második Figaro győzelmét már az új Figaro 3 típussal nyerte, amelynek a fejlesztésében maga is részt vett. Ezután feljebb lépve a Class 40 osztály menője lett. Route du Rhumot és Drheam Cupot nyert.

Yoann Richomme a célban – Fotó: Anne Beaugé / Retour à La Base

AZ IMOCA osztályban sem újonc, hiszen az elmúlt 9 éveben számos nagy versenyen vett részt, csak éppen olyanokon, amelyeken párban vitorláztak a résztvevők.

2023 tavaszán került vízre a neki épült Arkea Paprec foiler, amely Antoine Koch és a Finot-Conq tervezőiroda rajzai alapján a Multiplast üzemében épült. Az idei IMOCA versenyeken és a legutóbbi Transat Jacques Vabre-on is a rendkívül tapasztalt kétszeres Vendée Globe résztvevő Yann Eliés-vel vitorlázott. Ráadásul természetesen hatalmas csapat áll a háta mögött.

A Retour a la Base versenyen 9 nap, 3 perc és 48 másodperc alatt tette meg az elméletileg 3497, 4 tengeri mérföld hosszú távot

Ez 16,2 csomós átlagnak felel meg, de a valóságban a rajttól a célig 4256,7 tengeri mérföldet vitorlázott, tehát a tényleges átlagsebessége 19,7 csomó volt!

Transzatlanti menet közel 20 csomós átlagsebességgel – fotó: Anne Beaugé / Retour à La Base

Akad az IMOCA flottában olyan hajó is, jónéhány, amelynek kis túlzással ennyi a csúcssebessége. Miért van ekkora különbség a régebbi és az új IMOCA hajók között? Erről részletesen írtunk egy két részre bontott cikkben.

A második helyen Jéremie Beyou érkezett célba a Charal 2-vel, a harmadik pedig Sam Goodchild lett a For the Planet névre keresztelt hajóval, amely korábban LinkedOut néven vált ismertté.

Többeknek akadt kisebb-nagyom műszaki gondja, például a verseny első felében az élen vitorlázva 24 órás mentrekordot futó Thomas Ruyant-nak, aki ezután megsérült kormánnyal és grósszal lelassult. A transzatlanti menetre speciális vitorlázattal felturbózott új foilerével jelenleg a 17. helyen közeledik a cél felé azon a versenyen, amelyen mindenkinek elsődleges célja a biztonságos célba érkezés a Vendée Globe kvalifikációhoz vagy az öregebb hajókkal versenyzőknek még a rajtjogért való versenyben szükséges mérföldgyűjtéshez is.

Weöres Szabolcs a New Europe-pal 640 mérföldnyire jár a lorient-i céltól

December 11-én délelőtt a 28. helyen vitorlázik. Lehet, hogy még előrébb lép ezen a hátralévő távon egy-két helyet, de ennek nincs semmi jelentősége. Nagyszerűen teljesítettet a Transat Jacques Vabre-ot Irina Gracsevával kettesben vitorlázva, most pedig begyűjti a fontos mérföldeket ezen a versenyen is, amivel megerősíti a helyét a Vendée Globe-on 2024 novemberében majd rajtoló negyven IMOCA szólóvitorlázó között.

A New Europe a rajtnál – Fotó: Anne Beaugé / Retour à La Base

 

A hajók pozícióit mutató grafikus nyomkövető oldal és a verseny honlapja
















Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!